Σελίδες

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024

Η ιστορία του Ιησού Χριστού

 γράφει ο Δημήτριος Γκόγκας 


 

    


Ο Ιησούς Χριστός γεννήθηκε στη Κοινότητα της Βηθλεέμ της Ιουδαίας το έτος -7 π.Χ, ή το -6 π.Χ ή κατά άλλους το -4 π.Χ. κατά την μετάβασή της οικογένειας εκεί,  λόγω της απογραφής που διατάχτηκε από τον Καίσαρα Αύγουστο. Η μητέρα του Μαρία ( οι γονείς της: Ιωακείμ και Άννα) από 3 ετών και για 12 έτη μεγάλωσε και ανατράφηκε στο κτίριο του ιερατείου των Ιεροσολύμων υπό την ευθύνη των Αρχιερέων και Πρεσβυτέρων. Στα 15 της χρόνια το ιερατείο την αρραβώνιασε με τον Ιωσήφ, μαραγκό στο επάγγελμα, από την πόλη της Ναζαρέτ, ο οποίος είχε χάσει την πρώτη του γυναίκα από την οποία είχε αποκτήσει 6 παιδιά. ( Ιάκωβος, (πέθανε με λιθοβολισμό το 62μ.χ, υπήρξε πρώτος επίσκοπος της Ιερουσαλήμ) Ιωσής, Ιούδας, (ένας από τους 71 αποστόλους)Σίμων, (Δεύτερος επίσκοπος Ιερουσαλήμ) Εσθήρ, Θάμαρ ή Μάρθα). Η μητέρα του σε ηλικία 15 ετών έμεινε έγκυος με τη «δύναμη του Αγίου Πνεύματος» [Κατά Ματθαίον 1,18].

 

      Γνωρίζουμε ότι από μικρός και μέχρι την ηλικία των 12ετών, ζούσε με τους γονείς του και ασχολήθηκε  και εκείνος με το επάγγελμα του ξυλουργού δίπλα στον πατέρα του. Από την ηλικία εκείνη και μέχρι την ηλικία των 29 ετών δεν γνωρίζουμε τίποτα για την ζωή του Ιησού Χριστού. Υπάρχουν μόνο εικασίες περί της μετάβασής του στην Αίγυπτο, την μαθητεία του δίπλα στον Μέγα Πνευματικό των Εσσαίων ή την περιδιάβασή του μέχρι και την Αγγλία δίπλα στον Ιωσήφ από την Αριμαθαία πλούσιο έμπορο της περιοχής και φίλο της οικογενείας.

 

       Όταν γίνεται 30χρονών, περί το 23 -24 μ.Χ ξεκινά τη διδασκαλία του από την περιοχή της Γαλιλαίας. Η διδασκαλία του επικεντρώνεται στον άνθρωπο και στην συνεχή προσπάθειά του να πράξει το σωστό, το καλό και το αγαθό ώστε να κατακτήσει την βασιλεία του θεού. Αναφερόταν στον εαυτό του ως «Υιός του ανθρώπου» «Υιός του Θεού». Μιλούσε στο λαό με παραβολές ώστε να γίνεται πλήρως κατανοητός. Υπήρξε μέγας θεραπευτής του ανθρώπινου πόνου (θαύματα) και ως υιός του θεού κατόρθωσε να φέρει τον άνθρωπο ενώπιον των αμαρτιών του και απέναντι από τον θεό. Μίκραινε απόλυτα την απόστασή τους.

 

      Ήρθε σε απόλυτη ρήξη με την κάστα των Γραμματέων, Φαρισαίων και του Ιερατείου καθώς στηλίτευε την συμπεριφορά του απέναντι στον λαό των Ιουδαίων με αποτέλεσμα ύστερα από μια δίκη παρωδία (που βασίστηκε πάνω σε ψεύτικες κατηγορίες) να οδηγηθεί στον θάνατο δια σταυρώσεως. (26 ή 37 μ.Χ). (Απόφαση του Πόντιου Πιλάτου, ύστερα από πίεση του ιερατείου των Ιεροσολύμων). Την 3η ημέρα μετά την σταύρωσή του και αφού ενταφιάστηκε, αναστήθηκε (εμφανίστηκε στου μαθητές του) και αναλήφθηκε στους ουρανούς. Η διδασκαλία του και το χαρμόσυνο άγγελμα της αναστάσεως έγινε η βάση της Χριστιανικής Θρησκείας.

 

 

 

 

 

Ας διαβάσουμε τώρα τα σημεία αναφοράς της  γέννησης του Ιησού

στα 2 από τα 4 ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης, καθώς στα Ευαγγέλια «Κατά Μάρκον» και «Κατά Ιωάννη» δεν γίνεται αναφορά στα γεγονότα της γέννησης αλλά ξεκινούν με το κήρυγμα του Ιωάννη του βαπτιστή, την μαρτυρία του για τον Ιησού Χριστό και τη βάπτισή του.

 

Ευαγγέλια:

Κατά Ματθαίον

Κατά Λουκάν

Προφητείες περί της γεννήσεως

«Η παρθένος θα μείνει έγκυος και θα γεννήσει γιο που θα του δώσεις το όνομα Εμμανουήλ που σημαίνει ο Θεός είναι μαζί μας»

Παρ:1,23

 

**

Κι εσύ Βηθλεέμ, στην περιοχή του Ιούδα δεν είσαι διόλου ασήμαντη ανάμεσα στις σπουδαιότερες πόλεις του Ιούδα, γιατί από σένα θα βγει αρχηγός που θα οδηγήσει το λαό μου, τον Ισραήλ.

Παρ:2,6

«

 

Προαγγελία της γέννησης του Ιησού

 

Τον έκτο μήνα της εγκυμοσύνης της Ελισάβετ ο Θεός έστειλε τον άγγελο Γαβριήλ στην πόλη της Γαλιλαίας Ναζαρέτ σε μια παρθένα…Η παρθένα λεγόταν Μαριάμ..» 

«…ο Άγγελος της είπε: μη φοβάσαι Μαριάμ…θα μείνεις έγκυος, θα γεννήσεις γιο και θα τον ονομάσεις Ιησού…»

Παρ. 1,26-38

Τόπος και σημείο γεννήσεως

Βηθλεέμ της Ιουδαίας

Παρ: 2,0

**

«Όταν μπήκαν στο σπίτι, είδαν το παιδί με τη Μαρία…»

Παρ: 2,11

«Ανέβηκε κι ο Ιωσήφ από τη Ναζαρέτ… για να απογραφεί στη πόλη Δαυίδ που ονομάζεται Βηθλεέμ…» Παρ: 2,4

**

«Τον σπαργάνωσε και τον ξάπλωσε σ΄ ένα παχνί γιατί δεν βρήκαν μέρος στο πανδοχείο»

Παρ: 2,7

Χρόνος γεννήσεως

«…στα χρόνια του βασιλιά Ηρώδη…»

Παρ:2,0

«Τις ημέρες εκείνες ο Καίσαρας Αύγουστος έβγαλε διαταγή να απογραφεί όλη η οικουμένη… έπαρχος της Συρίας ήταν ο Κυρήνιος»

Παρ: 2,2-3

Πρόσωπα που αναφέρονται κατά τη γέννηση

Ιωσήφ

Μαρία

Ηρώδης

Μάγοι από την ανατολή

Ιωσήφ

Μαρία

Καίσαρας Αύγουστος

Έπαρχος Κυρήνιος

Βοσκοί

Δώρα που προσφέρθηκαν από τους Μάγους

Χρυσάφι

Λιβάνι

Σμύρνα

 

Αξιοσημείωτα φυσικά και μη φαινόμενα κατά τη γέννηση

Εμφάνιση ανατέλλοντος άστρου 

Ουράνια στρατιά αγγέλων

 

 

Η γέννηση του Ιησού Χριστού συνοπτικά των 2 Ευαγγελίων

 

     Η Μαρία, η μητέρα  του Ιησού Χριστού, ήταν αρραβωνιασμένη με τον Ιωσήφ. Ύστερα από την επίσκεψη του αγγέλου Γαβριήλ που της ανακοινώθηκε ότι θα καταστεί έγκυος καθώς έτσι ήταν το θέλημα του Θεού, η Μαρία έμεινε έγκυος με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος. Ο Ιωσήφ επειδή δεν είχε συζυγικές σχέσεις με την αρραβωνιαστικιά του, θέλησε να διαλύσει τον αρραβώνα, αλλά άγγελος Θεού τον απέτρεψε ανακοινώνοντας τον ότι το παιδί που θα γεννηθεί θα είναι ο σωτήρας του λαού από τις αμαρτίες του. Με τον τρόπο αυτό αποτράπηκε ο χωρισμός.

      Τις ημέρες εκείνες διατάχθηκε να γίνει απογραφή όλου του πληθυσμού της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας από τον Καίσαρα Αύγουστο(Οκταβιανός), όταν ήταν στην Συρία έπαρχος ο Κυρήνιος και στην Ιουδαία βασίλευε ο Ηρώδης. Κάθε πολίτης έπρεπε να μεταβεί στη γενέτειρά του. Έτσι και ο Ιωσήφ πήρε την Μαρία και μετέβησαν στην Βηθλεέμ. Όμως δεν μπόρεσαν να βρουν κατάλυμα με αποτέλεσμα η Μαρία να γεννήσει εντός ενός στάβλου και να σπαργανώσει το παιδί της μέσα σε ένα παχνί. (ο Ματθαίος αναφέρεται σε σπίτι). Εκεί δέχτηκαν την επίσκεψη τριών Μάγων από την Ανατολή, οι οποίοι αφού επισκέφτηκαν τον Βασιλιά Ηρώδη και του ανέφεραν τον λόγο της επίσκεψής τους, οδηγούμενοι από λαμπερό άστρο, προσκύνησαν τον Ιησού και του πρόσφεραν δώρα : Σμύρνα, Χρυσό και Λιβάνι. Στην εξοχή σε βοσκούς παρουσιάστηκε άγγελος Κυρίου που τους μετάφερε την θεϊκή εντολή και το χαρμόσυνο μήνυμα της γεννήσεως του σωτήρα. Τότε παρουσιάστηκε στον ουρανό στρατιά αγγέλων που υμνούσε τον Θεό. Ακολούθως πήγαν και αυτοί στο στάβλο, προσκύνησαν και είπαν στους γονείς το μήνυμα του Αγγέλου.

 

 

Πρόσωπα της γέννησης

 

 

 

Μαρία (η μητέρα του Ιησού) : η Αγία των Πάντων, η Παναγία

 

 

      Με δεδομένο το γεγονός και τις σύγχρονες επιστημονικές εκτιμήσεις ότι ο Ιησούς Χριστός δεν γεννήθηκε ούτε το 0, ούτε το 4 π.χ όταν απεβίωσε ο βασιλιάς Ηρώδης, αλλά το 6 ή το 7 π.χ, η Μαρία η μητέρα του, καθώς τον απέκτησε σε ηλικία 16 ετών, γεννήθηκε το 22 ή το 23 π.χ.

       Για την καταγωγή της υπάρχουν θεωρίες που την επισημαίνουν στις κοινότητες της Ναζαρέτ, Σεπφωρίδας ή στην πόλη της Ιερουσαλήμ. Γονείς της ήταν ο Ιωακείμ και η Άννα, οι οποίοι την απέκτησαν σε μεγάλη ηλικία και σύμφωνα με τις γραφές καθώς δεν είχαν τη δυνατότητα να την μεγαλώσουν και να την φροντίσουν, σε ηλικία τριών (3) ετών την παρέδωσαν στον Ναό των Ιεροσολύμων προκειμένου να την φροντίσει το ιερατείο. Ονομάστηκε Μαριάμ που σημαίνει: Κυρία και ελπίδα. Θα πρέπει λοιπόν να υποθέσουμε ότι το Ιερατείο των Ιεροσολύμων, είχε στη διάθεσή του  χώρους, όπου μπορούσαν να προσφέρουν φροντίδα και προστασία σε ανήμπορα παιδιά των Ισραηλιτών.  Σε ηλικία εννέα (9) ετών χάνει τους γονείς της (13 ή 14 π.χ). Στο ιερατείο η Μαρία έμεινε δώδεκα (12) χρόνια μέχρι και την ηλικία των 15 ετών, όταν αποφασίστηκε να την παντρέψουν με τον Ιωσήφ από το γένος του Δαυίδ, ένα χήρο, μεγάλο όπως προκύπτει από τις αναφορές σε ηλικία άνδρα (πιθανό 75 ετών), θεοσεβούμενο και πιστό στις αρχές του Ισραήλ. Ο Ιωσήφ είχε αποκτήσει άλλα παιδιά από την πρώτη γυναίκα του και αναφέρονται στα ευαγγέλια στα ευαγγέλια και φυσικά είναι τα ετεροθαλή αδέλφια του Ιησού Χριστού: Ιάκωβος, Ιωσής, Ιούδας, Σίμων, Εσθήρ, Θαμάρ ή Μάρθα και η Σαλώμη. Ορισμένα ονόματα αναγράφονται στα ευαγγέλια, ενώ άλλα έχουν μεταφερθεί δια μέσω της παράδοσης και των λεγόμενων απόκρυφων ευαγγελίων.

 

      Σε ηλικία 16 ετών, με τον τρόπο που αναφέρεται στα ευαγγέλια (θεϊκή παρέμβαση στη σύλληψη) αποκτά τον Ιησού Χριστό. Τον γεννά σε σπήλαιο ή σε φάτνη αλόγων ή σε κάποιο σπίτι κατά την προσπάθεια της οικογενείας να φτάσει στη Βηθλεέμ όπου θα έπρεπε να μεταβεί για να καταγραφεί, καθώς είχε διαταχθεί γενική απογραφή των πληθυσμών όλης της τότε Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.  Καίσαρας Αύγουστος, Έπαρχος Συρίας Κυρήνιος ,Βασιλιάς Ιουδαίας Ηρώδης.. Δεν θα επιμείνουμε σε ανάλυση του σημείου της γέννησης καθώς το θεωρούμε ως σημαντικό στοιχείο μυθοπλασίας που δηλώνει με σαφέστατο τρόπο την ταπεινότητα της γέννησης ενός μελλοντικού βασιλιά.

    Η Μαρία δεν είναι σίγουρο εάν απέκτησε άλλα παιδιά. Αναφέρεται ότι δεν είχε έρθει σε επαφή με τον Ιωσήφ μέχρι και την απόκτηση του μονογενή υιού της. Προκύπτει εύλογα το ερώτημα εάν αργότερα είχαν συζυγικές σχέσεις και φυσικά εάν απέκτησαν άλλα παιδιά. Αν και τούτο θα ήτο ιδιαίτερα δύσκολο καθώς ο Ιωσήφ είχε προχωρημένη ηλικία. Από τις διηγήσεις των ευαγγελίων προκύπτει ότι η Παναγία ακολουθούσε τον Ιησού Χριστό στις περιοδείες του. Ανήκε λοιπόν στην ομάδα των «γυναικών που τον ακολουθούσαν» όχι μόνο ως μητέρα αλλά και ως πιστή στις αρχές και το δόγμα της «Νέας Ζωής και Βασιλείας του Θεού» που δίδασκε το παιδί της. Οι αναφορές των ευαγγελιστών υποθέτουμε πως θα έπρεπε να είναι περισσότερες και πιο συγκεκριμένες πάνω στο πρόσωπο της Θεοτόκου. Εμείς διαπιστώνουμε ότι ήταν παρούσα στον «γάμο στη Κανά», στην «Σταύρωση», στην «Ανάσταση», στην «Ανάληψη» και την «Πεντηκοστή»

    Μετά τον Θάνατο και την Ανάσταση του Ιησού, η Μαρία έμεινε κοντά στον αγαπημένο μαθητή του Ιησού, τον Ιωάννη. Είναι γνωστή η αναφορά του Ιησού λίγο πριν πεθάνει στη μητέρα του, καθώς την παραδίδει στον Ιωάννη: «Γυναίκα, να ο γιός σου». Με τον Ιωάννη μένει  μέχρι και την ηλικία των 59-60 οπότε και αναλήφθηκε στους ουρανούς με βάση την παράδοση και ύστερα από 3ήμερη ταφή το έτος 37 ή 38 Μ.Χ . Παρόντες στην κοίμησή της ο Απόστολος Παύλος, ο Διονύσιος ο Αεροπαγίτης και ο Ιερόθεος ο πρώτος επίσκοπος των Αθηνών. Ο τάφος της βρίσκεται στον κήπο της Γεσθημανής. (στην Κοιλάδα των Κέδρων). Κάποιοι ιστορικοί αναφέρουν την θέση «Καπουλή Παναγιά» κοντά στην Έφεσο. Αυτή η άποψη προκύπτει από το γεγονός ότι στην Έφεσο απεβίωσε ο ευαγγελιστής Ιωάννης, ο οποίος είχε και την ευθύνη της φροντίδας της Παναγίας μέχρι και τον θάνατό της.

 

Ιωσήφ ο κτήτωρ

 

   Ο Ιωσήφ ήταν ξυλουργός  και κατοικούσε στη Ναζαρέτ. Καταγόταν από την βηθλεέμ και ήταν απόγονος του βασιλιά Δαβίδ.

   Μεγάλος στην ηλικία και χήρος, μνηστεύθηκε την Παρθένο Μαρία, η οποία με παρέμβαση πνεύματος Κυρίου  γέννησε τον Ιησού Χριστό. Από τον προηγούμενο γάμο είχε 6 παιδιά

( Ιάκωβος, (πέθανε με λιθοβολισμό το 62μ.χ, υπήρξε πρώτος επίσκοπος της Ιερουσαλήμ) Ιωσής, Ιούδας, (ένας από τους 71 αποστόλους)Σίμων, (Δεύτερος επίσκοπος Ιερουσαλήμ) Εσθήρ, Θάμαρ ή Μάρθα).Παραβρέθηκε στη γέννηση του Ιησού στη Βηθλεέμ και οδήγησε τη Θεοτόκο με το Θείο Βρέφος στην Αίγυπτο για να τους διαφυλάξει από τους διωγμούς του Ηρώδη.

Κοντά στον Ιωσήφ παρέμεινε ο Χριστός, κατά την παιδική του ηλικία. Πέθανε λίγα χρόνια μετά τη μετάβαση του δωδεκαετούς Ιησού στο Ναό.

 

Οι τρεις Μάγοι

 

Η Αγία Γραφή δεν τους αναφέρει

 

 Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία τους αγιοποίησε και τους δίνει παραδοσιακά τα εξής ονόματα:

Μελχιόρ ή Μελιχιόρ, ένας Πέρσης σοφός

Κασπάρ ή Γ(κ)ασπάρ ή Γκαθάσπα, ένας Ινδός ή Άραβας σοφός

Βαλτάσαρ ή Βαλθάσαρ ή Βιθισάρεα, ένας Βαβυλώνιος σοφός.

 

Τα δώρα των 3 Μάγων

 

         Ο Μελχιόρ έφερε τον χρυσό (πανάκριβο μέταλλο), που συμβόλιζε ότι το μωρό θα γινόταν βασιλιάς.

         Ο Γκασπάρ έφερε το λιβάνι(αρωματική ρητίνη, χρησιμοποιείται για θεραπευτικούς σκοπούς και Παρασκευή του θυμιάματος) , σύμβολο της θείας καταγωγής του Ιησού

         Ο Βαλτάσαρ έφερε τη σμύρνα (ρετσίνι δέντρου, πανάκριβο. Χρησιμοποιούνταν για θεραπευτικούς σκοπούς) , η οποία συμβόλιζε τον πρόωρο θάνατο του Ιησού.


Ηρώδης ο Μέγας

 

Βασιλιάς των Ιουδαίων. Κυβέρνησε την περιοχή από το 37 πΧ έως και 4 π.Χ.

 

Καίσαρας Αύγουστος Οκταβιανός

 

Ρωμαίος Αυτοκράτορας από το 27 π.Χ μέχρι και το 14 μ.Χ

 

Έπαρχος Κυρήνιος

 

Ο Κυρήνιος έγινε έπαρχος της Συρίας το 6-9 μ.Χ

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου