Τρίτη 14 Μαΐου 2024

Χαικού / του Δημητρίου Γκόγκα (Έπαινος στην κατηγορία : Ποίηση Χαικού/ Ζ' Πανελλήνιος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός των Πνευματικών Οριζόντων Λεμεσού- Εφαλτήριο Λόγου Τέχνης και Πολιτισμού /2024)

 





Απολογούμαι.
Εκλιπαρώ λύτρωση
στο σπαθί της γης.
 
Στην άβυσσό μου,
θα βρεις σταγόνες μελιού
και αίμα πικρό.
 
Στη λίμνη βουτά
το φεγγάρι. Η νύχτα
εξορίζεται.

Πολιτεία / του Δημητρίου Γκόγκα (Εύφημη Μνεία στην κατηγορία : Ποίηση Ενηλίκων σε ελεύθερο στίχο/ Ζ' Πανελλήνιος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός των Πνευματικών Οριζόντων Λεμεσού- Εφαλτήριο Λόγου Τέχνης και Πολιτισμού /2024)

 


 

Τον χρόνο που τρέχει, είχε βγει βόλτα η πρωινή υγρασία,
απ΄ το ηλιόφωτο θόλο, κάτω στα αλώνια και πέρα,
που κλείνει την ανθρώπινη μοναξιά στις απέραντες ορέξεις μας.
Κρέμονται χρυσόπλεκτα σκουλαρίκια οι ανάσες,
στα καλλίγραμμα αυτιά της – ακόμα - κοιμώμενης πόλης.
Αμέριμνη, αμετανόητη για τις βραδινές ασελγείς πράξεις της.
Ουδέν ίχνος πόνου στην μέση της ραχοκοκαλιάς, στη κένωση της απληστίας. 
Ένα πέπλο μυστηρίου, αραχνοΰφαντο, τυλίγει αλόγιστα
τους περαστικούς σκουρόχρωμους επισκέπτες,
της ξεπεσμένης εποχής σε μια ρατσιστική εξέδρα από ράβδους και πίνακες. 
Μα να, η νομιμόφρονα παράνοια
και εκείνων που έρχονται γονυπετείς με τα ναυλωμένα πλοιάρια εξ ανατολών,
παραδομένοι στο μαύρο πέπλο ενός γαληνεμένου προφήτη
και των υποταγμένων στον μονογενή δοξασμένο θεό.
Κι όμως χρηστή δεν κατέστη η αλλόφρονα ζωή τους.
Εικάζεται πως θα γραφεί στο κιτάπι, με το στερητικό πρώτο γράμμα.
 
Η ώρα που περιεργάζεται τις πνιγηρές ερωτικές ανάσες,
προχωρά αργά και τρανώνεται.
Ο μαύρος ύπνος, πρόσκαιρος απαθής θάνατος,
γλυκόπικρους καρπούς αφήνει,
συνεχίζει μονάχος και γυμνός να βρει τραχείς ανθρώπινους θορύβους
που θα ορίσουν την μέρα, θα σκαλίσουν το ρολόι και θα πούνε:
«Να οι βηματισμοί των ανθρώπων,
να η ιλαρή ιστορία, να το μέλλον μας»
 
Και οι ύστεροι τυφλοί, κρατώντας στο χέρι μια φωνή ανήκουστη και άυλη,
με ύφος απελπισμένων και ανέλπιδων κι άλλοι αμήχανοι κρατώντας κέρατα, δικράνια και φτυάρια, υψώνουν τη τσιμεντένια πολιτεία, πιο πάνω,
ίσα με τον ουρανό.
 
Σ΄ ένα μονόδρομο που αλυχτά, κραυγάζει και πνίγεται,
καθώς ανοίγει συθέμελα, μια πελώρια γούρνα με το άλικο νερό της να κοχλάζει.
Σ΄ ένα αδιέξοδο δρόμο που ουρλιάζει και χάνεται ,
ως λιγοστεύει ο αέρας των ανθρώπων.

Κατεπείγον γράμμα στους ποιητές / του Δημητρίου Γκόγκα (Έπαινος στην κατηγορία : Σατυρική Ποίηση στη μνήμη του Παύλου Πολυχρονάκη / Ζ' Πανελλήνιος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός των Πνευματικών Οριζόντων Λεμεσού- Εφαλτήριο Λόγου Τέχνης και Πολιτισμού /2024)

 


 



Στα Super Market μέσα καταναλωτή,
σου κλέβουν τα ριάλια. Και στην εντατική
σε βάζουν κάθε μέρα και σα επιλογή
σου πίνουνε το αίμα του κράτους  οι ταγοί.
 






Στις λαϊκές, ντομάτες πουλάνε μετρητοίς.
Κυκλοφορούν με μάσκες, κι ονόματα: κανείς.
Χίλιοι ανθρωποφάγοι με ξίφη και σφυριά,
που χαίρονται να καίνε αθώους σε κελιά.
 
Κι εγώ επαναστάτης, στο lapto μου μπροστά,
το παίζω αποστάτης, με σώβρακα λερά.
Ολημερίς να βλέπω, το σκουπιδαριό,
και τρέμω από φοβέρα, μη μ έβρει το κακό.
 
Τα γκλόπ των αστυνόμων, στις κεφαλές γροθιά
κι οι σφαίρες να πετάνε σαν αποδημητικά
πουλάκια, που τα πιάνουν οι αμπελουργοί
και πίνουν στην υγειά μας κρυφά σε μια γιορτή.
 
Τα φώτα χαμηλώστε, περνά ο υπουργός
«μπα, δεν φοράει μάσκα;» ρωτάει ο φτωχός.
Μα έχει ανοσία, σ΄ εργάτες λαϊκούς.
Έδωσε φακελάκι σε επίορκους γιατρούς!
 
Τα φώτα χαμηλώστε, το έργο ξεκινά.
Θα πνίξει ο πνιγμένος τον ντελιβερά,
που βόμβες μας μοιράζει και νεκρούς μετρά
κι αφήνει αγνοημένους, στου έθνους τα γραπτά.
 
Ζήστε και ψηφίστε, πατήστε το κουμπί.
Γελά η τηλεπερσόνα που δεν φορά βρακί.
Γίνηκε πρώτο θέμα και ΄γω ο θλιβερός
μαζί με τους αμάχους, το παίζω τραγικός.
 
Ησύχως κοιμηθείτε και γω στον καναπέ
μαστουρωμένο ζώο ρουφώντας ναργιλέ,
με σώου και τραγούδια με παρουσιαστές
που χαίρονται να λένε συνήθως ότι θες.
 
Αγαπημένοι φίλοι, σεμνοί μου ποιητές,
οι στίχοι έχουν όλοι, μικρούλες εκδορές
και τρέχουν ματωμένοι στις ανηφοριές,
για να γλυτώσουν ίσως από τους εμπρηστές.

Κυριακή 12 Μαΐου 2024

Το αξίωμα του Δημοτικού Συμβούλου

 


γράφει ο Δημήτριος Γκόγκας (Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Λάρνακας / ΕΔΕΚ)

   Γνωρίζουμε πολύ καλά τη σπουδαιότητα του Δημοτικού Συμβούλου. Το αξίωμα που λαβάνεται μέσω της Δημοκρατικής Εκλογικής Διαδικασίας είναι ιδιαίτερα τιμητικό για τον κάθε πολίτη που θέτει υποψηφιότητα. Γιατί η συμμετοχή του στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου που εκλέγεται του δίνει το νόμιμο δικαίωμα :

  1. Να συμμετέχει στην λήψη αποφάσεων που αφορούν στην ανάπτυξη του Δήμου του
  2. Να προτείνει λύσεις για την αντιμετώπιση πολλαπλών τοπικών προβλημάτων 
  3. Να ενεργεί κατάλληλα και μέσα στα "ηθικά" και "νόμιμα" πλαίσια ώστε να υποποιύνται διάφορες κοινωνικές δράσεις
  4. Να συμβάλλει με την διαρκή παρουσία του στην οικονομική ανάπτυξη του Δήμου του και στον ουσιαστικό έλεγχο των οικονομικών στοιχείων. 


Με βάση τα παραπάνω θέτει προτεραιότητες και προτείνει λύσεις και συμμετέχει στην ενεργοποίησή τους που αφορούν στον: 

  1. Πολιτισμό, Παιδεία
  2. Ασφάλεια Κατοίκων 
  3. Υγεία
  4. Καθαριότητα
  5. Αισθητική χώρων, πάρκων, αλσυλίων, δρόμων συνοικιών
  6. Δίκαιη κατανομή των φόρων που μπορεί να επιβάλλει το Δημοτικό Συμβούλιο
  7. Η διαρκής μέριμνα για τον Δημότη. 
Γι αυτό πιστεύω πως βασικό κριτήριο στην επιλογή των Δημοτικών Συμβούλων θα πρέπει να αποτελεί η ακεραιότητα του χαρακτήρα, οι γνώσεις, η προσωπικότητά του. Οι Πολίτες θα πρέπει να επιλέξουν νέα πρόσωπα (διότι η μακρά παραμονή στην ... εξουσία έχει αποδειχθεί είναι κακός σύμβουλος), μακρά από μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Ουσιαστικά επιλογή προσώπων και όχι επιλογή κομμάτων και ιδεολογιών. 

Σάββατο 11 Μαΐου 2024

Σκέψεις για τους άστεγους και άνεργους συνανθρώπους μας / Δημήτριος Γκόγκας



α. Άρθρο 21 παράγραφος 4 του συντάγματος: Σύμφωνα με το περιεχόμενο του δικαιώματος του πολίτη είναι η παροχή στέγης από το κράτος. Με αντίστροφο συλλογισμό δημιουργείται συνταγματικά η υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίσει στέγη σε όλους όσους δεν μπορούν να καλύψουν αυτή την ανάγκη με ιδία μέσα....όπως χαρακτηριστικά γράφει ο καθηγητής Α.Γ. Δημητρόοπουλος σε εργασία του που έχει δημοσιευτεί στο διαδίκτυοhttp://www.greeklaws.com/pubs/uploads/697.pdf

β. Σύμφωνα με το άρθρο 22 του Συντάγματος :
« Η εργασία αποτελεί δικαίωμα και προστατεύεται από το κράτος, που
μέριμνα για τη δημιουργία συνθηκών απασχόλησης όλων των πολιτών και για την ηθική και υλική εξύψωση του εργαζόμενου αγροτικού και αστικού πληθυσμού. όπως διαβάζουμε σε εργασία του κ Σκανδαλή Γεωργίου http://www.greeklaws.com/pubs/uploads/2980.pdf

Από τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα ότι τόσο η κατοικία όσο και η εργασία είναι δικαίωμα του κάθε πολίτη και υποχρέωση του κράτους. Δεν θα σχολιάσω τις καταστάσεις που ανάγκασαν κάποιους συνανθρώπους μας να βρεθούνε τόσο άνεργοι, όσο και άστεγοι. Είναι όμως ανεπίτρεπτο για ένα κράτος να θέλει να φέρει τον τίτλο του Κοινωνικού κράτος όταν κυκλοφορούν στους δρόμους του, άνθρωποι άστεγοι,μόνοι,παγωμένοι διψασμένοι και πεινασμένοι και όταν υπάρχουν κάθε ηλικίας άνεργοι που ζούνε (λέμε τώρα ) με επιδόματα. Όλοι μας τι ζητάμε; Ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι μας και μια εργασία με έναν αξιοπρεπή μισθό και αργότερα σύνταξη προκειμένου η ζωή να κυλήσει μέχρι το σημείο του θανάτου με το κεφάλι ψηλά. Εάν ένα κράτος δεν μπορεί να καλύψει αυτές τις δύο ανάγκες κυβερνάται από ανύμπορους ηγέτες να αφουγκραστούν την ανάσα του λαού τους και δεν τους πρέπει ουδένας σεβασμός. Δεν μπορεί να καυχώμαστε ότι έχουμε δημιουργήσει δομές για την υποστήριξη της ανεργίας και την περίθαλψη των αστέγων από τη στιγμή που στέλνουμε εμείς (το κράτος με τις πολιτικές του) ανθρώπους στον δρόμο και ανθρώπους στα ταμεία ανέργων.