Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2023

Η γενεαλογία του Ιησού Χριστού* /Δημήτριος Γκόγκας

 



Κατά Λουκά Ευαγγέλιο

Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο

 

Ο Ευαγγελιστής Λουκάς ξεκινά να αναγράφει τη γενεαλογία του Ιησού Χριστού ξεκινώντας από το τέλος, δηλαδή από τον πατριό του Ιησού, τον θετό πατέρα του, τον Ιωσήφ αναφέροντας ενδεικτικά ότι: «..Ο Ιησούς…ήτο υιός ως ενομίζετο του Ιωσήφ…»

Επίσης για την μετάβαση από γενιά σε γενιά χρησιμοποιεί το λήμμα : υιός. Πχ Υιού του Ηλί, υιού του Ματθάτ κ.ο.κ

Επίσης η γενεαλογία ξεκινά από τον Θεό και τη δημιουργία του πρώτου ανθρώπου του Αδάμ. 

Ο Ευαγγελιστής Ματθαίος αναγράφει τη γενεαλογία του Ιησού Χριστού με πρώτη αναφορά στο όνομα του Αβραάμ (γενάρχης των Ιουδαίων) Χρησιμοποιεί το ρήμα: γεννώ για την μετάβαση από γενιά σε γενιά. Π.Χ Ο Ροβοάμ εγέννησε τον Αβιά κ.ο.κ

Ο Ευαγγελιστής γράφει ότι οι γενιές από τον Αβραάμ μέχρι και τον Δαυίδ, από τον Σολομώντα μέχρι τον Ιεχονία και από τον Σαλαθιήλ μέχρι και την γέννηση του Ιησοού, είναι σε αντιστοιχία 14σερις. Όμως παρατηρούμε ότι στην τελευταία περίοδο οι γενεές είναι 12 ή 13 εάν υπολογισθεί και η γενιά του Ιησού.

 

1.        Θεός

2.        Αδάμ

3.        Σηθ

4.        Ενώς

5.        Καιάν

6.        Μαλελεήλ

7.        Ιαρέδ

8.        Ενωχ

9.        Μαθουσάλας

10.     Λάχεμ

11.     Νώε

12.     Σημ

13.     Αρφαξαδ

14.     Καιναν

15.     Σαλά

16.     Έβερ

17.     Φάλεκ

18.     Ραγαυ

19.     Σερούχ

20.     Ναχούρ

21.     Θάρα

22.     Αβραάμ

23.     Ισαάκ

24.     Ιακώβ

25.     Ιούδας

26.     Φαρές

27.     Εσρώμ

28.     Αράμ

29.     Αμιναδάβ

30.     Ναασσών

31.     Σαλμών

32.     Βοόζ

33.     Ωδήβ

34.     Ιεσσαί

35.     Δαυίδ

36.     Ναθάν

37.     Ματταθά

38.     Μαινάν

39.     Μελεά

40.     Ελιακείμ

41.   Ιωνάν

42.   Ιωσήφ

43.   Ιούδας

44.   Συμεών

45.   Λευί

46.   Ματθάν

47.   Ελιέζερ

48.   Ιωσή

49.   Ηρ

50.   Ελμωδάμ

51.   Κωσάμ

52.   Μελκί

53.   Νηρί

54.   Σαλαθιήλ

55.   Ζοροβάβελ

56.   Ρησά

57.   Ιωανναν

58.   Ιωδά

59.   Ιωσήχ

 

 

 

60.     Σεμεί

61.     Ματταθίας

62.     Μάαθ

63.     Ναγγαί

64.     Εσλί

65.     Ναούμ

66.     Άμως

67.     Ματταθίαν

68.     Ιωσήφ

69.     Ιωννάς

70.     Μελχί

71.     Λευί

72.     Ματθάν

73.     Ηλί

74.     Ιωσήφ

75.     Ιησούς Χριστός

1.     Αβραάμ

2.     Ισαάκ

3.     Ιακώβ

4.     Ιούδας και τους αδελφούς του

5.     Φαρές και Ζαρά από τη Θάμαρ

6.     Εσρώμ

7.     Αράμ

8.     Αμιναδάβ

9.     Ναασσών

10.  Σαλμών και Ραχάβ

11.   Βοόζ και Ρουθ

12.  Ωδήβ

13.  Ιεσσαί

14.  Δαυίδ ο βασιλέας και Βερσαβεέ

15.    Σολομώντας από τη σύζηγό του Ουρία

16.    Ροβοάμ

17.    Αβιά

18.    Ασά

19.    Ιωσαφάτ

20.    Ιωράμ

21.    Οζίας

22.    Ιωάμαθ

23.    Αχαζ

24.    Εζεκία

25.    Μανασσήν

26.    Αμών

27.    Ιωσίαν

28.    Ιεχονίαν και τους αδελφούς του (κατά την εποχή της αιχμαλωσίας στη Βαβυλωνία

29.     Σαλαθιήλ

30.     Ζοροβάβελ

31.     Αβιούδ

32.     Ελιακείμ

33.     Αζώρ

34.     Σαδώκ

35.     Αχείμ

36.     Ελιούδ

37.     Ελεάζαρ

38.     Ματθάν

39.     Ιακώβ

40.     Ιωσήφ τον άνδρα της Μαρίας

41.     Ιησούς Χριστός

 
Παρατηρήσεις:
 
Α. Οι παραλείψεις στη γενεαλογία του Ματθαίου, ονομάτων θεωρούνται σκόπιμες, για να βγει ο αριθμός 14x3 = 42. Το 14 είναι οι ημέρες που χρειάζονται για να γίνει η νέα σελήνη πανσέληνος, έτσι ο αριθμός αυτός συμβολίζει την πληρότητα, την τελειότητα. Επίσης είναι η αριθμητική αξία του ονόματος του Δαβίδ (D+v+d = 4+6+4 = 14)
Β. Σύμφωνα με τους ιστορικούς μελετητές, μετά τον Ιωράμ, αναφέρεται από τον Ματθαίο ο Οζίας, ενώ είναι: Οχοζίας, Ιωάς, Αμασίας, Οζίας. Οι τρεις βασιλείς λείπουν, ίσως για να διατηρηθεί ο αριθμός 14 στη 2η ομάδα.
Γ. Επίσης μετά τον Ιωσία αναφέρεται ο Ιεχονίας, ενώ είναι: Ιωακείμ, Ιεχονίας. Ο Ματθαίος γράφει "Ο Ιωσίας έκανε τον Ιεχονία και τους αδελφούς του", ενώ είναι ο Ιωακείμ που είχε αδελφούς (τους Ιωάχαζ και Σεδεκία, επίσης βασιλείς).
Δ. Οι δύο γενεαλογικοί κατάλογοι ταυτίζονται μόνο στις αναφορές κατά την περίοδο από τον Αβραάμ μέχρι και τον Δαυίδ τον Βασιλέα.
Ε. Στον κατάλογο του Ευαγγελιστή Λουκά ο Ιωσήφ καταγράφεται ως απόγονος του Ηλί, ενώ στην γενεαλογία του Ματθαίου καταγράφεται ο Ιακώβ
Στ. Πολλοί μελετητές θεωρούν ότι αν και διαφέρουν σημαντικά οι δύο γενεαλογίες, δεν έχουν σημασία καθώς και οι δύο προσπάθησαν να αποδείξουν ότι ο Ιησούς προέρχεται από την γενιά του Δαυίδ. Προσωπικά πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη ταύτιση των δύο καταλόγων. Τα δύο ευαγγέλια, παρά το γεγονός ότι έχουν ως κύριο σκοπό τη παρουσίαση του πνευματικού έργου του Ιησού Χριστού, δεν παύουν να είναι μέρος της Καινής Διαθήκης που δεικνύει ιστορικά στοιχεία του. Υπάρχουν πολλοί λόγοι ποι οι αναφορές των Ευαγγελιστών στο θέμα αυτό κρίνονται ως ελλειπείς. Εξάλλου δεν ήταν ιστορικοί συγγραφείς, αλλά η προσπάθειά τους πολλά χρόνια μετά ήταν να μεταφέρουν το πνεύμα γύρω από τη ζωή, τα θαύματα, τον θάνατο και την Ανάστασή του.   Η καταγραφή δε άλλου πατέρα του Ιωσήφ (του θετού πατέρα του Ιησού Χριστού) αποδεικνύει ότι δεν υπήρχε ορθή πληροφόρηση και γνώση.
 
 
 
 
Η οικογένεια του Ιησού Χριστού
 
 

 

 

 

 

Ελιακείμ (πατέρας του Ιωακείμ)

Ματθάν και Μαρία (Οι γονείς της Άννας)

Άννα, Μαρία και Σοβήν (Παιδιά του Ματθάν και της Άννας, Η Μαρία και η Σοβήν αδελφές της Άννας)

Η Μαρία (αδελφή της Άννας) παντρεύτηκε και απέκτησε τη Σαλώμη (Μαία) η δε Σοβήν (αδελφή της Άννας) απέκτησε την Ελισάβετ

Ιακώβ (Ιάκωβος) ή ο Ηλί (παππούς)

Ιωακείμ (Σύζυγος της Άννας και Πατέρας της Παναγίας και παππούς του Ιησού)

Άννα (Σύζυγος τους Ιωακείμ, Μητέρα της Παναγίας και γιαγιά του Ιησού)

Παιδιά του Ιακώβ

Παιδιά του Ιωακείμ και της Άννας

Ιωσήφ (πατέρας του Ιησού)

Σίμωνας Κλωπά (αδελφός του Ιωσήφ, Θείος του Ιησού)

Σύζυγος του και θεία του Ιησού η Μαρία του Κλωπά. Απέκτησαν τον Ιωσή και τον Ιάκωβο

Μαρία (μητέρα του Ιησού)

 
 

(Ιωσήφ και Μαρία (γονείς του Ιησού Χριστού)

Σαλώμη και Ζεβεδαίος (θείοι του Ιησού)

Παιδιά του Ιωσήφ ( πατέρας) από τον πρώτο του γάμο, ετεροθαλή αδέλφια του Ιησού

(Παιδιά της Μαρίας (μητέρα)

Παιδιά της Σαλώμης και του Ζεβεδαίου

 

Ιάκωβος, (πέθανε με λιθοβολισμό το 62μ.χ, υπήρξε πρώτος επίσκοπος της Ιερουσαλήμ)

Ιωσής,

Ιούδας, (ένας από τους 71 αποστόλους)

Σίμων, (Δεύτερος επίσκοπος Ιερουσαλήμ)

Εσθήρ

Θάμαρ ή Μάρθα,

Σαλώμη

(όσο αφορά στις αδελφές του, τα ονόματα αναφέρονται σε διάφορες βιογραφίες του Ιωσήφ και μεταφέρθηκαν δια της παραδόσεως)

Ιησούς Χριστός

Ιάκωβος

Ιωάννης

(ξαδέλφια του Ιησού)

 
 
 
 
Πηγές:
 
1.       Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο
2.       Κατά Μαρκον Ευαγγέλιον
3.       Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο
4.       Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο
5.       Βικιπαίδεια (διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια)
6.       Γενεαλογία του Ιησού Χριστού – Ιωάννη Καρδάση
7.       Ιστοσελίδα: Πεμπτουσία
8.       Το Ευαγγέλιο του Ιησού (Τζέιμ Ρόμπινσον)
 

 * Σημείωση/ παράκληση: Στην περίπτωση αναδημοσίευσης παρακαλώ να αναφέρεται η πηγή. 

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023

ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ * / ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΚΟΓΚΑΣ

 

 

Ο Ανδρέας άπλωσε τα καπακλούδια
πάνω στο λερωμένο τραπέζι.
Η Μαρία γέμισε με ψίχουλα τις συγνώμες της.
Ο αυτόματος φωτισμός τρεμόπαιζε στους λερωμένους ανεμιστήρες.
Ο κάδος απορριμμάτων ανέδυε την μυρωδιά των στομάχων
την ασχήμια της εργασίας, τους φόβους.
Ο νεροχύτης βούλωνε συχνά από τα αποφάγια  
την συμπεριφορά της τυφλής υπευθύνου, την αλαζονεία της.
Το μαύρο τηλέφωνο της εταιρείας δίπλα από τον βρώμικο νεροχύτη.
Κάθε που χτυπούσε- και χτυπούσε συχνά- ένας απολυόταν.


Από την Ποιητική Συλλογή: Ωράρια Επιστροφών και από την ενότητα : Υγιή Προιόντα! ...του Δημητρίου Γκόγκα / (ISBN: 978-618-82188-6-4) / 2015 (Εκδόσεις ΔΙΑΝΥΣΜΑ)

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2023

Τιμή στους Στρατιωτικούς , στις Ένοπλες Δυνάμεις / Δημήτριος Γκόγκας

 


 

 
    Φλυαρώ συνήθως εδώ μέσα για θέματα διάφορα, που μπροστά στην απώλεια κάποιου συνανθρώπου, φαντάζουν παράταιρα. Άνευ ουσίας. Και πολλές φορές, αν όχι τις περισσότερες χρειάζεται πολύς, μα πάρα πολύς χρόνος για να προσπεραστούν. Με αφορμή λοιπόν τον τραγικό θάνατο των δύο νέων πιλότων της Ελληνικής Αεροπορίας θα ήθελα να επισημάνω τα παρακάτω. Το πιθανότερο να μην καλύπτουν το όλο θέμα αλλά σίγουρα ένα μέρος αυτού.
 
Κυρίες και Κύριοι, αγαπητοί φίλοι
 
    Οι στρατιωτικοί, όλων των κλάδων είναι στη θέση τους επί καθημερινής βάσεως για να έχετε όλοι εσείς την ελευθερία που αρμόζει στους ανθρώπους να παράγετε, να εργάζεστε, να σπουδάζετε, να κάνετε εν ειρήνη οικογένειες και να μεγαλώνετε τα παιδιά σας. Με λίγα λόγια να ζείτε. Βρίσκονται στα σύνορα και σε κάθε πλευρά της Ελλάδας, κάθε στιγμή και ώρα, κάτω από αντίξοες συνθήκες (καιρικές, ψυχολογικές, οικονομικές, πρακτικές κτλ) για να μπορεί ο κάθε Έλληνας να αισθάνεται ασφαλής. Μην λοιπόν είστε φειδωλοί και άκρως τσιγκούνηδες στην τιμή που τους πρέπει. Και μάλιστα μια τιμή που θα πρέπει να δίνεται τόσο εν ζωή, όσο και στο θάνατο. Και κυρίως εν ζωή. Μην περιμένετε να πεθάνει κανείς εν ώρα καθήκοντος και υπηρεσίας, για να βγουν από τα μάτια σας τα μελιστάλακτα δάκρυα και από το στόμα σας, τα όμορφα τα λόγια τα μεγάλα.
       Και όταν μιλώ για τιμή, εννοώ τόσο την ηθική όσο και την υλική. Σεβασμός σε κάθε περίσταση. Το σύνολο του προσωπικού, και φυσικά μιλώ εκ πείρας, είναι συν-άνθρωποι μας, που εκπαιδεύτηκαν κάτω από τη μέγιστη αυστηρότητα στις διάφορες στρατιωτικές σχολές, υπέστησαν ψυχολογική και σωματική βία, γαλουχήθηκαν με αυτές που όλοι ονομάζουμε ηθικές και εθνικές αξίες και ορκίστηκαν να τις υπηρετούν και να δώσουν τη ψυχή και το κορμί τους για την έρμη Πατρίδα.
      Η Πατρίδα, η πολιτεία, η κοινωνία λοιπόν τους χρωστά διαρκή σεβασμό. Υπόκλιση. Διότι την υπόκλιση των στρατιωτικών την έχει ήδη. Την έχει κάθε ώρα, κάθε μέρα, κάθε λεπτό. Δυστυχώς η πολιτεία βρίσκει τους τρόπους να σωπαίνει και να στέκεται απέναντι από αυτή την τάξη των ανθρώπων τόσο κατά την διάρκεια της θητείας τους όσο και μετά την αφυπηρέτηση τους. Αφού τους εξαντλεί με τις συνεχείς μεταθέσεις, αφού δοκιμάζει τις αντοχές των οικογενειών τους, αφού κρύβει τις μισθολογικές αυξήσεις πίσω από προσωπικές και απρόσωπες διαφορές, αφού δεν καταργεί την ενίσχυση του υπέρ κράτους ποσού που επί 12 χρόνια βρίσκεται εκεί στο μισθολόγιο, αφού, αφού … έρχονται και αυτές οι θλιβερές μέρες (με τις απαραίτητες τυπολατρικές παραστάσεις γύρω από ένα φέρετρο και την γαλανόλευκη ως νεκροσέντονο) να αφυπνίσουν δήθεν την πατρίδα.
      Είναι κρίμα, απολύτως άδικο να χάνονται ζωές εν ειρήνη και να αναφωνούμε το παραδεκτό. ΗΡΩΑΣ και ΑΘΑΝΑΤΟΣ. Δώστε τιμή σε κάθε μορφή, στους καθημερινούς μικρούς και μεγάλους ήρωες των μονάδων του στρατού για να ζούμε όλοι εν ειρήνη.

Τι είναι ποίηση; Ποιος είναι ο ποιητής; (με απλά λόγια ) / Δημήτριος Γκόγκας

 Απάντηση σε ερώτηση φίλων στα πλαίσια μιας σχετικής συζήτησης

 

   




Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε ένα κεφαλοχώρι. Το σύνολο των κατοίκων του ήταν και είναι αγρότες. Κάποιοι από αυτούς είναι καλοί, κάποιοι μέτριοι και κάποιοι κακοί. Δηλαδή κάποιοι παράγουν καλή σοδειά, κάποιοι μέτρια και κάποιοι κακή. Και ανάλογα με την ποιότητα της παραγωγής τους εισπράττουν και τα δέοντα. Και ενώ μπορεί κάποιοι να μέμφονται ή να πειράζουν αρνητικά τους κακούς αγρότες ακόμα και τους μέτριους, κανείς δεν άκουσα να λέει στους άλλους να αλλάξουν επάγγελμα, ασχολία. Ορισμένοι που ενώ ήσαν καλοί λόγω μικρών μέσων (λίγα χωράφια, κακής ποιότητας εργαλεία κτλ) δεν παρήγαγαν αρκετά μεγάλη ποσότητα, είδαν το εισόδημά τους να μειώνεται. Έτσι αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν και να ασχοληθούν με κάτι άλλο.

   Στο σχολείο, από το Δημοτικό ακόμα οι δάσκαλοι και οι καθηγητές μας γνώρισαν τους Έλληνες Ποιητές. Όσους δηλαδή το έργο τους είχε δει το φως της δημοσιότητας,  είχαν δηλαδή και τα μέσα να το προβάλλουν. Σε εποχές όπου η επικοινωνία ήταν πολύ πιο δύσκολη από την σημερινή, την εποχή όπου οι εκδοτικοί οίκοι είχαν ανοίξει το εύρος των εργασιών τους και επένδυαν πάνω σε γνωστούς συγγραφείς, ποιητές, εμείς δεν είχαμε άλλη δυνατότητα παρά να γνωρίζουμε τους δέκα, είκοσι, τριάντα ποιητές της Ελλάδας που μεσουρανούσαν ή είχαν ήδη γίνει γνωστοί μέσω των σχολικών βιβλίων. Φυσικά κανείς δεν έτρεχε στα βουνά και στα λαγκάδια να εντοπίσει τους λαϊκούς ποιητές, τους ανθρώπους δηλαδή της υπαίθρου που ενίσχυαν με παραλλαγές το δημοτικό τραγούδι και ποίημα, τους ανθρώπους που ασχολούνταν με την λαϊκή, δημοτική ποίηση ή με την συγγραφή στίχων και ποιημάτων. Όποιος είχε την οικονομική δυνατότητα να κατέβει στην πόλη και να καταθέσει την ψυχή του σε κάποιον εκδοτικό οίκο, ίσως είχε και την ευκαιρία να δει το έργο του στις βιτρίνες ενός βιβλιοπωλείου.

   Έτσι γνωρίσαμε τον Ελύτη, τον Καρυωτάκη, τον Σεφέρη, τον Κάλβο, τον Σολωμό, τον Καβάφη και τόσους άλλους (ας με συγχωρέσουν οι φίλοι που δεν αναφέρω τους πάντες) που η ποίησή τους κάθεται σε θρόνο πολύ ψηλό και πολλές φορές κάποιοι θεωρούν πως δεν μπορούμε να μιλούμε για αυτούς. Λάθος φυσικά. Και δεν θυμάμαι φυσικά να λέμε ότι είναι τόσοι πολλοί οι ποιητές. Το αντίθετο, αναζητούσαμε πάντα κάτι καινούργιο μια νέα φωνή, μια νέα ψυχή, ένα καινούργιο ποίημα.

   Σήμερα με την τεχνολογία να στα πόδια μας η αποκάλυψη τόσων πολλών ποιητών είναι συνταρακτική. Πολλές φορές τραγική. Είναι όμως γεγονός, μια πραγματικότητα που θα έπρεπε ο κόσμος να την περιμένει και να την αποδεχτεί χωρίς πολλές αντιρρήσεις και χωρίς πολλά πως και γιατί. Ο κόσμος έχει την δυνατότητα να εκφραστεί και μέσα από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης να κάνει γνωστές τις ανησυχίες του, τις σκέψεις του, την ποίησή του. Την ασχολία του. Δημιουργούν πάρα πολλοί άνθρωποι ποίηση. Ποιούν ποιήματα. Και έχουν κάθε δικαίωμα να ονομάζονται ποιητές. Διότι πολύ απλά ποιητής είναι αυτός που γράφει ποίηση. Δεν είναι τίτλος γαλαζοαίματου, που δίνεται λόγω καταγωγής. Ούτε και τον ποιητή μπορεί να τον προσδιορίσει η καταγωγή, η εκπαίδευση, η μόρφωση, το επάγγελμα.

   Ναι στη σύγχρονη εποχή, οι ποιητές είναι πολλοί.  Θα υποστήριζα ότι είναι πολλοί περισσότεροι από το ποσοστό που μπορεί να αντέξει μια κοινωνία. Πολλοί από αυτούς είναι εξαίρετοι, κάποιοι καλοί ή μέτριοι και κάποιοι άλλοι κακοί. Η παραγωγή ποιημάτων αγγίζει το άπειρο, το αμέτρητο. Πόσο κακό μπορεί να είναι αυτό; Και γιατί κάποιοι από όλους όσους καλούνται ποιητές ή ασχολούνται με την ποίηση να θεωρούν την ύπαρξη ποιητών κακή κατάσταση;  Προσωπικά δεν βρίσκω ενοχλητικό στον λογοτεχνικό Γολγοθά την ύπαρξη κακών, μετρίων, καλών  και εξαίρετων ποιητών. Το αντίθετο. Η συνύπαρξη όλων των … κατηγοριών ποιότητας ποιητών μόνο θετικά μπορεί να κριθεί. Διότι μέσα από τις πολλαπλές παραγωγές μεμονομένων ποιημάτων και συλλογών θα αναδειχθεί ο καλύτερος και το καλύτερο ποίημα. Φυσικά και δεν είναι το ζητούμενο στο τέλος. Εξάλλου όλα είναι σχετικά και κρίνονται ανάλογα με τον χρόνο και τον τόπο. Και όσο και εάν κάποιοι κόπτονται τόσο αντίθετα για την ύπαρξη των ποιητικών διαγωνισμών, ας δούνε την σχετική ιστορία. Πάντα διοργανώνονταν ποιητικού αγώνες και πάντα αναδεικνύονταν νικητές και νικημένοι.  

Τι σημαίνει ποίηση άραγε; Ένας μεγάλος αριθμός ποιητών ή απασχολούντων με την ποίηση προσπάθησαν και έδωσαν ορισμούς. Ο κοινός παρονομαστής είναι ότι η ποίηση προάγει το καλό και πως είναι η μέγιστη κατάθεση της ψυχής του καθενός. Προσωπικά βρίσκω να με καλύπτει  ο ορισμό της ποίησης από τον σημαντικό Αργεντινό συγγραφέα Χόρχε Λουίς Μπόρχες: «Ποίηση είναι η έκφραση του ωραίου, διαμέσου λέξεων περίτεχνα υφασμένων μεταξύ τους». Όποιος λοιπόν ποιεί τούτο ή προσπαθεί να ποιήσει αυτό, γιατί δεν θα πρέπει να ονομαστεί από εμάς ποιητής ή να ονομάσει τον εαυτό του ποιητή χωρίς ντροπή, ενοχή και ενδοιασμό;

ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ / ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΚΟΓΚΑΣ


 

ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 
Δίπλωναν απ΄ την ασίγαστη κούραση
τα γόνατά του.
Τα πρωινά για την δουλειά
στην γιομάτη από εργάτες στάση του λεωφορείου
τρία στενά πιο κάτω
άφηνε στις πέντε τα ξημερώματα
από νωρίς, τον κρύο ιδρώτα να κυλήσει στον υπόνομο.
Τώρα ήταν σίγουρος
Η συγκατάβαση στον θάνατο
υποταγή στη ζωή του χρέωνε.
Έξι με δύο – μείον τις υπερωρίες-
Κατέβαλε τον φόρο εργασίας που του αναλογούσε
Από τις συχνές υποκλίσεις, καλό μπαστούνι έγινε!

Από τις εκδόσεις ΔΙΑΝΥΣΜΑ κυκλοφόρησε (2015) σε μορφή e-book η Ποιητική Συλλογή: «Ωράρια Επιστροφών» (ISBN: 978-618-82188-6-4)