Σάββατο 4 Απριλίου 2020

covid -19: Η νοσηρότητα της γλώσσας / Λάρνακα 4 Απρ 2020. (Απόσπασμα από σκέψεις ατάκτων ερριμμένων)

 Λίγο πριν το ρολόι χτυπήσει 9 το βράδυ έμαθα ότι είχαμε άλλα 30 κρούσματα στην Κύπρο. Με συνοπτικούς υπολογισμούς κατάλαβα ότι το ποσοστό σήμερα ημέρα Σάββατο ξεπέρασε το 0,048%. Θα επαναλάβω κάτι που είπα και στο παρελθόν. Φαίνεται μικρό, ελάχιστο μπροστά στο 100% αλλά είναι τόσο σημαντικό καθώς η επέκταση του ιού δεν φαίνεται να έχει μέχρι στιγμής τουλάχιστον οριοθετηθεί. 

Όπως και δεν έχει οριοθετηθεί η νοσηρότητα της γλώσσας μας. Ξένα στοιχεία έχουν διεισδύσει  εδώ και πάρα πολλά χρόνια στον λόγο μας και ενώ έχουμε όλοι διαπιστώσει και διαπιστώνουμε την διάβρωση του, εν τούτοις δεν λαμβάνουμε κανένα απολύτως μέτρο για τον περιοροσμό αυτής της ασθένειας. Δεν υπάρχει κανένα μέτρο και καμιά διάθεση να τεθούν σε καραντίνα λέξεις που παραποιούν τον λόγο, την έννοια, την ελληνικότητα της γλώσσας. Οι πιο ανεκτικοί λένε μπόρα ή μόδα είναι, θα περάσει. Η ελληνική γλώσσα όσο και εάν μεγαλώνει και γερνάει έχει δυνατά αντισώματα και ανοσοποιητικό σύστημα και το καθημερινό αποτέλεσμα την δικαιώνει. Είναι όμως αλήθεια αυτό; 

Με την δύναμη του μη ειδικού θα έλεγα, πως ναι θα μπορούσε να είναι αλήθεια αυτό. Αλλά πάλι. Κατανοώντας την δυναμική της απειλής θα πρότεινα την λήψη δεκάδων μέτρων ώστε να αποφευχθεί το χειρότερο. Να τεθούν σε καραντίνα εισερχόμενες λέξεις, έννοιες, φράσεις που μολύνουν τη γλώσσα μας, να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας στους κειμενογράφους του διαδικτύου ώστε κάθε κείμενο, φράση, πρόταση που θα περιλαμβάνει γλωσσικούς ιούς να μην έχει το δικαίωμα να αναρτηθεί, να δημοσιοποιηθεί, να δει το φως του κόσμου. 

Μέχρι τότε ας απολαύσουμε την ηρεμία του αυτοπεριορισμού λόγω Covid -19

13 σχόλια:

  1. Πως να το κανουμε αγαπητέ κύριε Γκόγκα . Εγώ ,σαν ημουνα μικρή ,έλεγα σαν θυμώνα . Έμεναν με λένε Κική . Μισούσα της εισαγωμενες λέξεις και συμπεριφορές. Ακουγα και μετάφραζα." Αι σιχτηρ" οι μεγάλοι " αι στον κόρακα παιδάκι μου" έλεγα εγώ. Μήτε στο στόμα δεν μπορούσα να βάλω τον άλλον . Ειναιν κατι που το ξέρουν πολλοί . Να λέει ο σωκράτης " Δεν ξέρω" Εγώ θέλω να μαθαίνω από τα βιβλία. Και να κοκορευομαι ..." Ο θαλής είπε:...." . Πρόσφατα μου είπε ενας διοικητής των ειδικών δυνάμεων μία προταση . Την προηγούμενη διαβαζα για τον Θαλη ..Τον ρωτησα Θαλής; Και μου είπε ,όχι ένας φίλος μου μου το πε.Απο τις λιγες φορες που βρήκα άνθρωπο να διαθέτει χιούμορ. Ένας φίλος μου μου ειπε' όλη η κοινωνία είναι ένας άρρωστος" ( Σιγκμουντ Φροιντ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πως να το κανουμε αγαπητέ κύριε Γκόγκα . Εγώ ,σαν ημουνα μικρή ,έλεγα σαν θυμώνα . Έμεναν με λένε Κική . Μισούσα της εισαγωμενες λέξεις και συμπεριφορές. Ακουγα και μετάφραζα." Αι σιχτηρ" οι μεγάλοι " αι στον κόρακα παιδάκι μου" έλεγα εγώ. Μήτε στο στόμα δεν μπορούσα να βάλω τον άλλον . Ειναιν κατι που το ξέρουν πολλοί . Να λέει ο σωκράτης " Δεν ξέρω" Εγώ θέλω να μαθαίνω από τα βιβλία. Και να κοκορευομαι ..." Ο θαλής είπε:...." . Πρόσφατα μου είπε ενας διοικητής των ειδικών δυνάμεων μία προταση . Την προηγούμενη διαβαζα για τον Θαλη ..Τον ρωτησα Θαλής; Και μου είπε ,όχι ένας φίλος μου μου το πε.Απο τις λιγες φορες που βρήκα άνθρωπο να διαθέτει χιούμορ. Ένας φίλος μου μου ειπε' όλη η κοινωνία είναι ένας άρρωστος" ( Σιγκμουντ Φροιντ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όλη η κοινωνία όντως είναι ένας μεγάλος ασθενής. Για να γιατρευτεί πρέπει και να το θέλει. Δεν αρκούν τα αντιβιοτικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάμε στον φίλο που ε ιναι ανώτερος στις ειδικές δυνάμεις. Με αφορά εμένα η άποψη των εκπαιδευομένων του για το άτομό του; Όχι . Και να τελειωνουμε με αυτό . Πως κρίνουμε έναν άνθρωπο; Από τις πράξεις του προς το πρόσωπο μας. Η δουλειά κάποιων ανθρώπων απαιτεί να βαζουν τους άλλους να φτάνουν στα όρια τους . Δεν σημαίνει οτι η κάθε συναστροφή πρέπει να ενημερωθει .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο γιος μου είναι αθλητής ότα βγάζει μία κατοσταρα κάμψεις είναι πανευτυχής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το αστέρι μου πηγαίνει από το νηπιαγωγείο σε ακαδημία ποδοσφαίρου,στην πρώτη γυμνασίου πήρε διάκριση στον στίβο και άρχισε χάντμπολ. Τώρα στο λύκειο πια παράλληλα με το χάντμπολ προπονουταν μόνος για τους σχολικούς αγώνες. 3000 μέτρα στίβο. Το να νιώσω ενσυναίσθηση με άλλες μάνες για τον στρατό το εκλαμβανω ως παράνοια. Δεν παθαίνουν τίποτα τα παιδιά. Λίγο γυμναστική δεν έβλαψε ποτέ κανεναν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συνταξαμεθα με την κοινή λογική για το τι εστιν στρατιωτικός . Μην και κακοποιηθουμε με την άποψη τρίτων . " Ο άνθρωπος είναι τρελός"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σε εμένα πάντως οι στρατιωτικοί των ειδικών δυνάμεων λειτουργούν περίπου σαν τους αθλητές. Μου δίνουν κινητήρια δύναμη να αθληθω . Ο φίλος μου πάει για τρέξιμο ,πρέπει να ασχοληθω και εγώ με την γυμναστική. Είναι πρήσμενα ντούκια θα έλεγε ο γιός μου . Εγώ ασχολιομουν δέκα χρόνια με την ενόργανη γυμναστική. Έχω εντολές από φυσικοθεραπευτές να κάνω έξι χιλιόμετρα την ημέρα λόγω κάποιων ειδικών προβλημάτων υγείας.Εχω υπερευλυγισια και υπερκινητικότητα των αρθρώσεων. Οι αρθρώσεις μου είναι πολυ χαλαρές και κυρίως βοηθούνται από τους μυς. Σύμφωνα με ορθοπεδικους και φυσικοθεραπευτές χρειάζομαι περίπου ενα δυορο με τρίωρο πρόγραμμα άσκησης. Θέλω να λειτουργω με κινητήρια δύναμη κάποιον που είναι σε καλή αθλητική κατάσταση και όχι με κινητήρια δύναμη το πρόβλημα υγείας γιατί μου χαλάει την ψυχολογία του στόχου . Πρέπει να απομονωσω το πρόβλημα υγείας και να λειτούργησω με απλά τους στόχους. Στόχος - εκτέλεση. Πρέπει να κάνω έναν ατομικό αγώνα με συνεχή προσοχή στον εαυτό μου . Δεν μπορώ να μετεχω εγώ σε ανταγωνιστικές δράσεις , πρέπει μονίμως να υπολογίζω τα όρια μου . Έχω αυτές τις δυνατότητες ότι κάνω το κάνω για μένα . Ένα υγιές σώμα . Το θέμα είναι ότι ακόμα και να αποκτήσω την εικόνα του υγειους θα εξακολουθώ να χω πρόβλημα υγείας. Έτσι λοιπόν οι άλλοι μας αποτελούν πρότυπα ζωής . Εάν λειτουργω με ψεύτικο κίνητρο νιώθω καλύτερα. Αντιμετωπίζω τον εαυτό μου ως ανθρωπο που αγαπά τον αθλητισμό αυτό είναι μία αλήθεια και αυτό το κίνητρο είναι ισχυρότερο από την πραγματική αιτία προς την επιστροφή μου στον αθλητισμό. Τα πάω καλά με νάρκισους .Είμαι καλύτερα ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επίσης η ανάγκη του ανθρώπου για ανασυγκρότηση των δυνάμεων του πολλές φορές γίνεται με την ταύτιση μιας οργανωμένης δομής .Γιατί να χαρακτηριστώ πχ ως στρατογκαβλη και όχι ως αθλητογκάβλη . Βλέπω τις επιδόσεις ενός ανθρώπου που ασχολείται με τον αθλητισμο , δεν ζω σε στρατόπεδο. Ο πατέρας μου συνήθιζε να με ξυπνάει εμένα και την αδερφή μου οταν ήμασταν μικρές γιΑ να πάμε στο σχολείο. Ξεκινούσε έτσι : πήγε εφταμιση . Μετά μας έλεγε . " Εγερθητει" Λόχος εμπρος μαρς... Μας λείπει ο στρατηγός μας. Ο πατέρας μου πέθανε. Έχω μεγαλώσει με στρατιωτικά παραγγέλματα που λεγόταν με αγάπη . Ο στρατός στο νου μου δεν είναι κάτι τρομερό ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι όμωςο στρατός όταν υλοποιεί πλήρως τα διατάγματα του κράτους είναι κάτι ...τρομερό. Η ασφάλεια του κράτους αποτελεί τέτοια ευθύνη που συνθλίβει προσωπικότητες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και εγώ πως θα παίζω; Δεν είμαι μάνα που θυσιαζομαι για τα παιδιά μου . Προτιμώ να καθαρίζω πατάτες και να λέω είμαι σε υπηρεσία . Απολυμαινω τα μπάνια και λέω τώρα καλλιοπες . Δεν μπορώ να λέω όλα για τα παιδιά μου τα κάνω . Το πεδίο προσφοράς είναι περιορισμένο . Πως θα βουρλιστώ στο γυμναστήριο εάν δεν το σκεφτώ σαν εφόδιο πολέμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και εγώ πως θα παίζω; Δεν είμαι μάνα που θυσιαζομαι για τα παιδιά μου . Προτιμώ να καθαρίζω πατάτες και να λέω είμαι σε υπηρεσία . Απολυμαινω τα μπάνια και λέω τώρα καλλιοπες . Δεν μπορώ να λέω όλα για τα παιδιά μου τα κάνω . Το πεδίο προσφοράς είναι περιορισμένο . Πως θα βουρλιστώ στο γυμναστήριο εάν δεν το σκεφτώ σαν εφόδιο πολέμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θα μου πεις μπορώ να πω ,είμαι η σταχτοπούτα με έβαλε ηκακια μητριά να καθαρίζω το σπιτι . Θα περιμένω την νονά μου να ρθει με το μαγικό ραβδί και να ικανοποιησω τον μαζοχισμό μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή