ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΗς ΛΑΡΝΑΚΑΣ
Σελίδες
- Αρχική σελίδα
- Δημήτριος Γκόγκας (βιογραφικό σημείωμα)
- ΑΝΑΣΕΣ από την Καμπούλ
- «16 αριθμοί και 24 γράμματα» / Β΄Μέρος
- «16 αριθμοί και 24 γράμματα» / Α΄Μέρος
- Δέκα [10] μικρά ταξίδια
- Ξέρω ένα Τόπο / Α΄
- Ξέρω ένα Τόπο / Β΄
- Ξέρω ένα Τόπο / Γ΄
- Ξέρω ένα Τόπο / Δ΄
- Ένα τετράδιο για το Στρυμονικό / Α΄μέρος
- Ένα τετράδιο για το Στρυμονικό / Β΄μέρος
- Ένα τετράδιο για το Στρυμονικό / Γ΄μέρος
- Ωράρια Επιστροφών / Α΄μέρος
- Ωράρια Επιστροφών / Β΄μέρος
- Ωράρια Επιστροφών / Γ΄μέρος
- Ωράρια Επιστροφών / Δ΄ μέρος
- Κάμπος μιας Νιότης (απόσπασμα)
- Σημείο Συνάντησης [Δ.Γκόγκας/Ρ.Τριανταφύλλου]
- Απανθίσματα [Δ.Γκόγκας/Ρ.Τριανταφύλλου/Χ.Γαλιάνδρα]
- Ταξίδια Πολύτιμα του Νου[Δ.Γκόγκας, Σ.Σκουλίκα, Α.Βλαχιώτης, Ε. Δράτσελος],
- 199 χρόνια Ελεύθερης Ζωής +1 (αφιέρωμα στην Ελληνική Επανάσταση του 1821)
Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025
Οι "νυχτοβάτες" της Λάρνακας χτύπησαν και το πάρκο των Καλλιτεχνών (Μεσόγειος)
Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025
Πάρκο "Μεσόγειος" στη Λάρνακα (Πάρκο Καλλιτεχνών)
Δημήτριος Γκόγκας
Το πάρκο καλλιτεχνών με την ονομασία "ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ" βρίσκεται στην παλιά πόλη της Λάρνακας, τη "Σκάλα". Έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στα χαμηλά σπίτια που τα περισσότερα είναι "τουρκοκυπριακές" περιουσίες. Είναι προσβάσιμο τόσο από την παραλιακή οδό της πόλης όσο και από τους εσωτερικούς παράδρομους της περιοχή "Μακέντζυ". Μέχρι και σήμερα έχει "φιλοξενήσει" έκθεση ζωγραφικής, θεατρική παράσταση αλλά και μουσικά σχήματα. Περιλαμβάνει, μικρό θεατρικό σχηματισμό, συντριβάνι, ποικίλα φυτά, απορριμματοδοχεία με διαχωρισμό σκουπιδιών ανά κατηγορία, άνετα παγκάκια και δικτυωτά πλέγματα (κιόσκι) για την εξυπηρέτηση εκθέσεων. Αξίζει τον κόπο να τον επισκεφτούν οι κάτοικοι της πόλης!
Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2025
Προσοχή (!) παραμονεύουν Απολιτίκ [1]
Αφορμή για τα δυο λόγια που ακολουθούν είναι η παρακάτω παράγραφος από την εισαγωγική ομιλία του πρωθυπουργού της Ελλάδας κον Κυριάκου Μητσοτάκη στην 1η συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.
Διαβάζουμε:
"...Γιατί, πράγματι, βρισκόμαστε σε ένα τοπίο το οποίο δεν το σκιάζουν μόνο διακηρύξεις και, θα έλεγα, σχετικά πρωτοφανείς εξαγγελίες προαναγγέλλοντας και γεωστρατηγικές μεταβολές, αλλαγές στις ζώνες επιρροής. Μπροστά μας διαμορφώνεται και ένα πρωτόγνωρο σκηνικό όπου παγκόσμιοι οικονομικοί παράγοντες διεκδικούν τον ρόλο διαμορφωτή της κοινής γνώμης σε πολλές χώρες, ένα φαινόμενο το οποίο και με τη συνδρομή της ακόρεστης κατανάλωσης fake news πολιορκεί, θα έλεγα, τον δυτικό πολιτισμό του ορθού λόγου και της δημοκρατίας..."
Όπως καταλαβαίνετε αναφέρθηκε ξεκάθαρα στους μεγιστάνες του πλούτου, που με τον ένα ή άλλο τρόπο έχουν εισχωρήσει στο πολιτικό σκηνικό και προσπαθούν με την δύναμη της αναγνωρισιμότητας και των χρημάτων, να επηρρεάσουν την κοινή γνώμη πολλών κρατών προς κάποια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Στο θολό αυτό τοπίο έχουν κάνει την εμφάνισή τους και νεαροί γιουτούπερ (σε τουλάχιστον 3 χώρες της ΕΕ έχουν εκλεγεί ευρωβουλευτές γιουτούπερ) που με την δύναμη που παρέχει η εικόνα και ο ήχος των κοινωνικών δικτύων (Χ, FB, TIK-TOK, κτλ) έχουν δημιουργήσει την απόλυτη σύγχυση γύρω από την ορθότητα, την αναγκαιότητα, την δύναμη της πολιτικής στη ζωή του ανθρώπου, στη ζωή των πολιτών.
Οι κοινωνίες έχουν επηρρεαστεί, έτσι δείχνουν μέχρι στιγμής τα στοιχεία, και τα αποτελέσματα αυτών των παρεμβάσεων είναι πλέον εμφανή. Αμφισβητήσεις χωρίς όρια, χωρίς στοιχεία και χωρίς αποδείξεις. Αμφισβητήσεις χωρίς γνώση, χωρίς πολιτική χροιά, με δυναμική αποσταθεροποίησης πολιτικών συστημάτων. Κυριαρχεί η αντιπάθεια προς όλες τις πολιτικές παρατάξεις οι οποίες άπτονται των ζητημάτων που στέκονται ως εμπόδια στις προσωπικές φιλοδοξίες αυτών των ατόμων. Χαρακτηρίζεται ο λόγος τους από κυνικότητα, επιθετικότητα, απάθεια και προσβολές.
Προσοχή λοιπόν από όλους αυτούς που έρχονται και κομίζουν δώρα. Συνήθως λάμπουν χωρίς να είναι χρυσός!
[1]Απολιτικότητα ονομάζεται η απάθεια ή αντιπάθεια προς όλες τις πολιτικές παρατάξεις. Ο όρος μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε καταστάσεις όπου ένα άτομο παρουσιάζει τις συγκρουόμενες απόψεις κομμάτων, χωρίς να ταυτίζεται με καμία από αυτές. Η απολιτικότητα γενικότερα σημαίνει πολιτική ουδετερότητα.
Στοιχεία Αποδράσεων Κρατουμένων των φυλακών της Κύπρου
Έχουν γίνει "ρουτίνα" οι αποδράσεις κρατουμένων από την αστυνομία της Κύπρου. Και ως συνήθως, εξαγγέλλονται μέτρα που επί της ουσίας μάλλον δεν τηρούνται, διαφορετικά δεν θα είχαμε νέες αποδράσεις, οι οποίες οφείλονται:
- 2020: 2
- 2021: 6
- 2022: 6
- 2023: 1
- 2024: 2
- 2025: 1
- Αστυνομικοί σταθμοί / κρατητήρια: 12
- Μεταφορά σε νοσοκομεία, νοσηλεία : 4
- Χώροι δικαστηρίων : 1
- Μεταφορά σε αστυνομικό σταθμό: 12
- Αντικοινωνική προσωπικότητα
- Ναρκισσισμός
- Παρορμητικότητα
- Διαταραχές άγχους
- Διαταραχές της διάθεσης
- Ψυχωσικά χαρακυηριστικά
Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2025
Η επιστολή του Πιλάτου [2] προς τον αυτοκράτορα Τιβέριο [1]
"Σου κάνω γνωστόν ότι ζει εδώ ένας άνθρωπος εξαιρετικά ενάρετος, πού λέγεται Ιησούς Χριστός. Ο λαός τον αποκαλεί προφήτη της αλήθειας και οι μαθηταί του λένε πώς είναι Υιός του Θεού, που έπλασε ουρανό και γη κι όλα όσα υπάρχουν και θα υπάρξουν στον κόσμο. Πραγματικά, Καίσαρ, καθημερινώς ακούγονται θαυμάσια πράγματα γι αυτόν τον Ιησού Χριστό! Με μία και μόνο λέξη του ξαναφέρνει στη ζωή νεκρούς και γιατρεύει αρρώστους".
"Έχει ανάστημα μέτριο, είναι πολύ ωραίος, κι η όψη του αποπνέει τόσο μεγαλείο, πού εμπνέει αγάπη μαζί και φόβο σ’ όσους τον αντικρίζουν. Τα μαλλιά του έχουν το χρώμα του ώριμου φουντουκιού είναι δηλαδή κοκκινωπά, πέφτουν ως τους ώμους και είναι χωρισμένα στη μέση τον κεφαλιού, καθώς το συνηθίζουν οι Ναζωραίοι. Το μέτωπό του, που φανερώνει ηρεμία και γαλήνη, είναι πλατύ – καμιά ρυτίδα ή κηλίδα δεν έχει στο ελαφρά ροδόχρωμο πρόσωπο του. Στη μύτη και στο στόμα του δεν υπάρχει κανένα ψεγάδι, και το γένι του, που έχει το ίδιο χρώμα με τα μαλλιά, δεν είναι πολύ μακρύ, και χωρίζεται στη μέση. Το βλέμμα του είναι σεμνότατο και σοβαρό και Τα μάτια του πεντακάθαρα και φωτεινά".
"Το φέγγος, που, σαν να ξεχύνεται από έναν ήλιο, αστράφτει στο πρόσωπο του, είναι τέτοιο, ώστε κανένας δεν μπορεί να το αντικρίσει. Εκείνη η λάμψη σε κάνει να τρομάζεις, κι όταν συμβουλεύει και διδάσκει κλαίγοντας, εμπνέει την αγάπη και τον σεβασμό σε όλους. Λένε πώς δεν τον είδανε ποτέ να γελάει, παρά μόνο να δακρύζει πότε – πότε. Τα χέρια τον είναι πλαστικότατα. Η ομιλία τον είναι πολύ ευχάριστη, παρουσιάζεται όμως σπάνια και είναι πάντα γεμάτος μετριοφροσύνη όταν βρίσκεται με άλλους – τόσο στην έκφραση όσο και στους τρόπους. Είναι ο ωραιότερος άντρας που μπορεί να φαντασθεί κανείς, και μοιάζει εντελώς με τη Μητέρα του, που είναι η ομορφότερη γυναίκα του κόσμου".
"Κι αν, Μεγαλειότατε Καίσαρ, επιθυμείς να τον ιδείς, όπως έμαθα, γράψε μου το κι εγώ θα στον τον στείλω αμέσως. Όσο για τις γνώσεις του, κάνουν κατάπληξη σ’ ολόκληρη την Ιερουσαλήμ. Ξέρει κατά βάθος όλες τις επιστήμες, χωρίς ποτέ να σπουδάσει καμιά, και πεζοπορεί ξεσκούφωτος και χωρίς σαντάλια. Λένε πως τέτοιος άνθρωπος δε φάνηκε εδώ ποτέ, μήτε ακούστηκε… Πολλοί Ιουδαίοι πιστεύουν πως είναι Θεός αληθινός, άλλοι όμως τον κατηγορούν, ότι αντιστρατεύεται τούς νόμους της Μεγαλειότητας σου. Πολύ μ’ ενοχλούν οι κακόβουλοι αυτοί Εβραίοι. Κανένα δεν έβλαψε ποτέ αυτός ο άνθρωπος κι όλοι όσοι τον ξέρουν, βεβαιώνουν πώς μόνον ευεργεσίες έχει κάνει. Μολαταύτα, εγώ είμαι πρόθυμος να υποταχθώ σ’ ό,τι με διατάξει η Μεγαλειότητα σου.
Ιερουσαλήμ Ζ’ Ίνδικτιώνος, Νέα Σελήνη
Πιστότατος και ευπειθέστατος της Μεγαλειότητας σου.
ΠΟΝΤΙΟΣ ΠΙΛΑΤΟΣ Έπαρχος της Ιουδαίας".
Επιστολή του Τιβέριου [1] προς τον Πιλάτο [2] μετά την Σταύρωση του Θεανθρώπου
«Επειδή άδικον εψήφισας θάνατον κατά τού Ιησού, συμφωνήσας μετά τών φθονερών καί κακίστων Ιουδαίων, λαβών παρ' αυτών δώρα υπέρ τού τοιούτου θανάτου, διά ταύτα καγώ ούτω κατά σού διατάσσω όταν έλθης πρός με δέσμιος τού δούναι απολογίαν περί τής ψυχής ήν αναιτίως παρέδωκες είς θάνατον.»
Δία γάρ κρίσιν επενεγκείν μέ δεί ταχέως, διότι ούτε κάν έγραψας πρώτον είς εμέ, περί τής υποθέσεως ταύτης, διά νά λάβης καί τόν εμόν θέλημα, άλλ' ότε ετέλεσας όσα καί ηθέλησαν, τότε μοι έγραψες τά κακώς τελεσθέντα, αλλ' ιδού γράφεις μοι καί τήν ανοησίαν σου αυτοθελήτως, λέγων μοι ότι από τούς θεούς ούς ημείς λατρεύομεν, μείζονα τούτων έργα καί θαύματα παρ' Αυτού τελεούμενα είδες. ''Ω τού φθόνου καί τής κακίας σας. Εί καί ώς Θεόν τούτον εδέξασθε, κάν ώς ιατρόν ούκ είχατε Αυτόν; Εγώ γάρ έξ' ακοής μόνον Τούτον μαθών καί τοιαύτα φοβερά καί εξαίσια σημεία καί θαύματα παρ' Αυτού γενόμενα ακούσας, κέκρικα τώ νο΄ί΄ μου μή είναι Αυτόν άνθρωπον μόνον, αλλά καί Θεόν.