Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023

Χρονολόγιο γύρω από τη γέννηση του Ιησού Χριστού και την διάδοση του Χριστιανισμού μέχρι και τον 1ο αιώνα μ.Χ

 

 

 


γράφει ο Δημήτριος Γκόγκας




Χρόνος

Γεγονός

Παρατηρήσεις

7-6 π.Χ ή

4 π.Χ

 

Γέννηση του Ιησού Χριστού στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας. Η περιοχή κατοικείται από πολυάριθμες φυλές όπως Σύριους, Φοίνικες, Έλληνες, Άραβες και φυσικά Εβραίους. Πεθαίνει ο Βασιλιάς Ηρώδης ο Μεγάλος και την εξουσία αναλαμβάνουν οι γιοί του Αντίπατρος ή Αντύπας, Φίλιππος και Αρχέλαος. Το 4 π.Χ είναι αμφιλεγόμενη ημερομηνία καθώς πεθαίνει Ο βασιλιάς Ηρώδης ο οποίος διέταξε και τη σφαγή των νηπίων. (2 ετών και άνω)

 

Έξι μήνες πριν από τη Γέννηση του Ιησού γεννιέται ο Ιωάννης ο Πρόδρομος, ξάδελφος του Ιησού.

 

Την περίοδο αυτή διατάσσεται απογραφή από τον Αυτοκράτορα Αύγουστο όλων των υπηκόων της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Η απογραφή αυτή (δηλαδή κατά τη γέννηση του Ιησού Χριστού) είναι γνωστή στον ευαγγελιστή Λουκά, αλλά δεν αναφέρεται από τους ιστορικούς της εποχής.

1 μ.Χ

 

 

Ξεκινά η μέτρηση της χρονολογίας σύμφωνα με το Μοναχό Διονύσιο Βραχύ, μέτρηση του ΣΤ΄ αιώνα. Τη μέτρηση αυτή υιοθετούν μέχρι και σήμερα οι Χριστιανικοί λαοί.

 

Ο μοναχός Διονύσιος ο Μικρός ή Βραχύς, ήταν Έλληνας  με καταγωγή από τη σημερινή Δοβρουτσά (τότε μικρή Σκυθία) της Ρουμανίας του Εύξεινου Πόντου. Κλήθηκε από τον Αυτοκράτορα Ιουστινιανό γύρω στο 530 μ.Χ να καθορίσει ως νέα αρχή αρίθμησης των ετών, τη χρονιά της Γέννησης του Ιησού. Ο Διονύσιος γεννήθηκε γύρω στο 470. Το 497 πήγε στη Ρώμη για να υποστηρίξει τις απόψεις των Ορθοδόξων στο εκκλησιαστικό συνέδριο που είχε συνέλθει εκεί. Από τότε ως το 540 παρέμεινε στη Ρώμη ως ηγούμενος μοναστηρίου. Ασχολήθηκε με την ταξινόμηση και έκδοση στα ελληνικά και λατινικά αποστολικών κανόνων και παπικών διαταγμάτων, τη μετάφραση στα λατινικά έργων Ελλήνων εκκλησιαστικών Πατέρων και τη συγγραφή πρωτοτύπων έργων για το Πάσχα. Ο Διονύσιος θεωρείται ως εισηγητής του ισχύοντος χριστιανικού ημερολογίου.

 

 

6 μ.Χ

 

Οι Ρωμαίοι οραγώνουν την επαρχία της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας: Ιουδαία. Ο Ύπατος Κυρήνιος διατάζει την απογραφή των υπηκόων της Ρώμης. Προκαλείται εξέγερση των Ιουδαίων η οποία πνίγεται στο αίμα. Καταστέλλεται.

 

Την απογραφή αυτή την αναφέρουν  και οι Ρωμαίοι Ιστορικοί: Τάκιτος(από τους σημαντικότερους Λατίνους ιστορικούς. Γεννήθηκε το 56 μ.Χ και πέθανε το 120 μ.Χ) και Σουητώνιος (Ρωμαίος Ιστορικός: Γεννήθηκε το 69 ή 70 μ.Χ και πέθανε το 123 ή 140 μ.Χ)

 

Στη περίπτωση αυτή, όταν έγινε η απογραφή ο Ιησούς Χριστός θα πρέπει να ήταν πάνω από 10-12 ετών. Συνειρμός σκέψης δικαιολογεί και την επίσκεψή του στο Ναό της Ιερουσαλήμ που πραγματοποιήθηκε όταν ήταν 12 ετών με βάση τα ευαγγέλια.

 

25 μ.Χ

 

Ο Ιησούς έρχεται σε επαφή με τη διδασκαλία του Ιωάννη του Βαπτιστή και συμμετέχει στον κύκλο των συνομιλητών του. Βαπτίζεται.

 

 

26 μ.Χ

 

Ο Πόντιος Πιλάτος αναλαμβάνει τοποτηρητής του αυτοκρατορικού λεγάτου της Συρίας, επαρχία του οποίου είναι η Ιουδαία, η Σαμάρεια και η Ιδουμαία.

 

 

27 μ.Χ

 

Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής συλλαμβάνεται, φυλακίζεται και θανατώνεται με αποκεφαλισμό από τον Ηρώδη Αντύπα. Ο Ιησούς έχει οργανώσει των στενό κύκλο των μαθητών του και βρίσκεται στη Γεννησαρέτ όπου περιοδεύει κηρύσσοντας τη διδασκαλία του. Βαθμιαία, επειδή οι φανατικοί κυρίως Ιουδαίοι, ζηλωτές, Γραμματείς και Φαρισαίοι αντιλαμβάνονται ότι αποτελεί κίνδυνο, διογκώνουν την αντίδρασή της της το πρόσωπό του.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29 μ.Χ

Επίσκεψη του Ιησού Χριστού στην Ιερουσαλήμ για τον εορτασμό του Πάσχα. Συλλαμβάνεται, δικάζεται παράνομα και θανατώνεται με σταύρωση στον λόφο του Γολγοθά.

 

Αν υπολογίσουμε ότι ο Ιησούς γεννήθηκε το 4 π.Χ, πέθανε σε ηλικία 33 ετών το 29 μ.Χ

Αν της ο Ιησούς Χριστός γεννήθηκε το 7-6 π.Χ τότε το 29 μ.Χ που σταυρώθηκε ήταν κατά 2-3 χρόνια μεγαλύτερος.

 

33 μ.Χ

Παραδοσιακή ημερομηνία της θανάτωσης του Ιησού με δεδομένη ως αφετηρία χρονολόγησης το έτος 0

 

Ο Απόστολος Παύλος ασπάζεται τον Χριστιανισμό. Ξεκινά ουσιαστικά η δημιουργία της Χριστιανικής Θρησκείας και Πίστης.

 

47-48 μ.Χ

 

Πρώτη περιοδεία του Απόστολου Παύλου: Κύπρος, Αντιόχεια Πισιδίας, Ικόνιο, Λύστρα και Νέρβη.

 

Ξεκινά η διάδοση του Χριστιανισμού πέρα από την επαρχία της Ιουδαίας

49-51 μ.Χ

 

Δεύτερη περιοδεία του Αποστόλου Παύλου: Λυκαονία, Φρυγία, Τρωάδα, Μακεδονία, Αθήνα.

 

Στους Φιλίππους ιδρύεται η πρώτη Χριστιανική Εκκλησία στην Ευρώπη.

52 μ.Χ

 

Ο Απόστολος Παύλος επισκέπτεται την Κόρινθο

 

 

52-56 μ.Χ

 

Τρίτη περιοδεία του Απόστολου Παύλου: Περιοδείες στη Μικρά Ασία και στην Ελλάδα.

 

 

60-70 μ.Χ

Γράφονται τα συνοπτικά Ευαγγέλια

 

Κατά Ματθαίον, Κατά Μάρκον, Κατά Λουκάν, κατά Ιωάννην.

 

62-64 μ.Χ

 

Τέταρτη περιοδεία του Απόστολου Παύλου

 

 

64 μ.χ

Η Ρώμη καίγεται…

 

Ο Νέρωνας κατηγορεί τους Χριστιανούς και ξεκινά άγριος διωγμός τους.

 

80-100 μ.Χ

 

Κάνουν την εμφάνισή τους επίσημα τα δύο πρώτα ευαγγέλια γραμμένα στην αραμαική γλώσσα.

 

 

94 μ.Χ

 

Ο Ιστορικός Ιώσηπος με το έργο του Ιουδαική Αρχαιολογία

Επιβεβαιώνει έστω και ολιγόλογα την ιστορικότητα του Ιησού και αποκαλύπτει γεγονότα γύρω από την εποχή του Ιησού Χριστού.

 

 

 

Πηγές:

Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο

Κατά Μάρκον Ευαγγέλιο

Κατά Λουκά Ευαγγέλιο

Κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο

https://el.orthodoxwiki.org/%CE%9A%CF%85%CF%81%CE%AE%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%82

Ιστορικά της Εφημερίδας Ελευθεροτυπία του έτος 2000

Βικιπαίδεια

Εφημερίδα Το ΘΕΜΑ / 25 Δεκ 2020.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου