Σάββατο 8 Ιουλίου 2023

Τα Χαικού της Ειρήνης και του Πολέμου (από την Ποιητική Συλλογή: ...ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ)

 

…ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

[Ποίηση, Διήγημα, κείμενο]

 


 

Επιμέλεια Συλλογής: Δημήτριος Γκόγκας

2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΓΚΟΓΚΑ

… ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

ISBN : Προσωπική Έκδοση

© Δημήτριος Γκόγκας

e-mail: dimitriosgogas2991964@yahoo.com

 

Τίτλος συλλογής: … ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ  

                                Ενότητες:

                     Το           Α. Τα Χαικού της Ειρήνης και του Πολέμου κι

                                Β.  Ποίηση στη κοινή Νεοελληνική                                Γ.             

                                Γ.  Διηγήματα και κείμενα

                                Δ. Έμμετρη ποίηση

 

Σελιδοποίηση: Δημήτριος Γκόγκας

ΕΚΤΥΠΩΣΗ- ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ

 

    Το παρόν έργο πνευματικής ιδιοκτησίας προστατεύεται από τις διατάξεις της Κυπριακής Νομοθεσίας [Ο περί του Δικαιώματος Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων Νόμος του 1976 (Ν. 59/1976), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει μέχρι και σήμερα] και τις διεθνείς συμβάσεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση μέρους ή ολόκληρου του βιβλίου χωρίς την έγγραφη συναίνεση από τον συγγραφέα και τον εκδότη.

 

 

 

 

Στους ποιητές και ποιήτριες του κόσμου

 που πολεμούν με τους στίχους και τα κείμενα τους

τον πόλεμο και ενισχύουν την ειρήνη

 

 

 

 

Σημείωση

 

 

Η Ποιητική συλλογή είναι αποτέλεσμα έμπνευσης, βασισμένη στην απουσία ειρήνης, στην συνεχή απειλή του πολέμου και την ανάγκη παρέμβασης του Ποιητή.

 


Είπαν για την ειρήνη:

ü      Αν θέλεις να κάνεις ειρήνη, μη μιλάς με τους φίλους. Μίλα με τους εχθρούς σου. Μοσέ Νταγιάν, 1915-1981, Ισραηλινός υπουργός & στρατιωτικός

ü      Ειρήνη είναι το μεσοδιάστημα μεταξύ δύο πολέμων. Ζαν Ζιρωντού,  1882-1944, Γάλλος συγγραφέας

ü      Αν θέλεις να δουλέψεις για την παγκόσμια ειρήνη, πήγαινε σπίτι σου και αγάπα την οικογένειά σου. Μητέρα Τερέζα, 1910-1997, Καθολική καλόγρια, φιλάνθρωπος και αγία

ü      Ειρήνη ανά γην κουροτρόφος.: Η ειρήνη τρέφει γιους στον κόσμο. Ησίοδος, 7ος αιών π.Χ., Αρχαίος Έλληνας ποιητής  (Έργα και Ημέραι -228)

ü      Οι Έλληνες δεν κάνουν ποτέ ειρήνην με ένα εχθρόν, οπού κατακρατεί τον ελληνικόν τόπον. Ρήγας Φεραίος , 1757-1798, Εθνομάρτυς («Το Σύνταγμα», άρθρο 121)

ü       

Είπαν για τον πόλεμο:

ü           Δια την των χρημάτων κτήσιν πάντες οι πόλεμοι γίγνονται. Όλοι οι πόλεμοι γίνονται για την απόκτηση υλικών αγαθών. Πλάτων, 427-347 π.Χ., Φιλόσοφος

ü          Τα κατά πόλεμον κρατούμενα των κρατούντων είναι φασιν. Όσα κυριεύονται στον πόλεμο λέγεται ότι ανήκουν στου νικητές. Αριστοτέλης, 384-322 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος  (Πολιτικά 1255)

ü          Ξυνόν ανθρώποις Άρης. Για τους ανθρώπους ο Άρης (=πόλεμος) είναι ένα συνηθισμένο κακό. Αρχίλοχος, 725-650 π.Χ., Αρχαίος ιαμβογράφος

ü          Si vis pacem para bellum.: Αν θες ειρήνη να ετοιμάζεσαι για πόλεμο. Βιργίλιος, 70-19 π.Χ., Ρωμαίος ποιητής

ü          Πόλεμος είναι όταν αλληλοσκοτώνονται άνθρωποι που δεν γνωρίζονται μεταξύ τους, επειδή κάποιοι άλλοι, που γνωρίζονται καλά μεταξύ τους, δεν κατάφεραν να συνεννοηθούν. Πωλ Βαλερύ, 1871-1945, Γάλλος ποιητής

 

 

 


 

Στην ενότητα: Τα Χαικού του Πολέμου και της Ειρήνης, συμμετέχουν οι παρακάτω ποιητές και ποιήτριες

                        

1.      Μαρία Ανδρεαδέλλη

2.      Λίνα Βαταντζή

3.      Πάμπος Βοσκαρίδης

4.      Κωνσταντίνα Βουτσινά

5.      Χριστίνα Γαλιάνδρα

6.      Βασίλης Γεργατσούλης

7.      Δημήτριος Γκόγκας

8.      Αγγελική  Γραφάκου

9.      Αλεξία Καλογεροπούλου

10. Αγγέλα Αναγνωστοπούλου - Καραγκούνη

11. Χάρης Μελιτάς

12. Ανδρούλλα Θεοκλή Νικηφόρου

13. Χρήστος  Ντικμπασάνης

14. Μιλτιάδης Ντόβας

15. Αδελαίδα Δ. Παπαγεωργίου

16. Πάνος Παρασκευάκος

17. Ελευθέριος Πλουτάρχου

18. Ελένη Σωφρονίου Στρατή 

 

 


 

 

Μαρία Ανδρεαδέλλη

 

 

 

Έρημο δέντρο,

μάλωσαν τα φύλλα σου·

χειμώνας μπαίνει.

 

Μετά τον χιονιά

σπείραμε ηλιαχτίδες·

κάρπισε η γη.

 

Γαλανά νερά·

το αστέρι του βορρά

εδώ ξαγρυπνά.

 

Καίγονται σπίτια·

ελπίδες και όνειρα

αναβάλλονται.

 

Μετά τη φωτιά

αέρας στο πρόσωπο

γαλήνη φέρνει.

 

***

 

 

Λίνα Βαταντζή

 

Πόλεμος σε Ειρήνη  

 

I

Σειρήνες ηχούν!

Δίνη ανθοπέταλων -

Άνοιξη πικρή.

 

II

Ξύπνα άνθρωπε!

Δονείται η Γη πάλι -

Ήχοι μετάλλου.

 

III

Κατευόδιο -

Παγετώνες και σκόνη.

Κραυγή πολέμου.

 

IV

Μάταιος ήλιος -

Παπαρούνες άλικες!

Πεδία σιωπής –

 

V

Γαλήνια λίμνη -

Χέρια ικέτες παντού!

Καρδιά ειρήνης.

 

**

 

Πάμπος Βοσκαρίδης

 

Είσαι Ειρήνη

Πολέμου παράσιτο

ή όντως θύμα;

-

Άηχες μάχες

Ειρήνης ψευδαίσθηση

ώρες Πολέμου.

-

Όνομα ψάχνω

για χρόνια περίεργα

τάχα Ειρήνης

σαφώς ψευδεπίγραφα

Πολέμου   ανάπαυλες .

-

Είσαι πολίτης

εν δυνάμει οπλίτης

ό,τι σου τύχει

Πολέμου πεντάρφανο

Ειρήνης το μπάσταρδο

-

Ομοτράπεζοι

Ειρήνη και Πόλεμος

για φανταστείτε

κι εγώ στον κατάλογο

σαν το πιάτο ημέρας

 

**

 

Κωνσταντίνα Βουτσινά

 

 

Πόλεμος και ειρήνη

 

Η Γη ουρλιάζει

Την ώρα του πολέμου

Μα στην ειρήνη

Ολόχαρη γυρίζει

Τον κόσμο αγκαλιάζει

**

 

Χριστίνα Γαλιάνδρα

 

 

Δεν είναι φόβος.

Είναι η απόγνωση.

Για τη  ζωή μας...

-

Βροχή το δάκρυ

όταν οι σφαίρες πέφτουν

στο χώμα φτωχών…

-

Τα πουλιά μιλούν

Ειρήνη τραγουδάνε

ψηλά στον θεό…

 

 

 

**

 

Βασίλης Γεργατσούλης

 

(Απ’ τη συλλογή «Καιροί σκεφτικοί. 84 ποιήματα χαϊκού»)

 

 

Η νύχτα φεύγει.

Η μέρα δεν έρχεται.

Στιγμές πολέμου.

-

Αίμα και δάκρυ

ρυάκια σχημάτισαν.

Έρμη Συρία!

-

Για μιας Ελένης

τα μάτια χαθήκανε

τόσοι λεβέντες.

-

Πόλεμος είναι

του τρόμου το κούρνιασμα

στα μάτια παιδιού.

-

Πλοία βουλιάζουν

σε θάλασσα άξενη.

Θεός υπάρχει;

**

 

 

Δημήτριος Γκόγκας

 

1

 

Ανοίγουν στήθη.

Αναβλύζουν σώματα.

Επανάσταση!

 

2

 

Της άμυνα μας,

μικρά αναχώματα

λέξεις που γερνούν.

 

3

 

Υψικάμινος

το μέτρο του κόσμου μας,

μετρά με στάχτες.

 

4

 

Αγνοούμενος.

Η πέτρα που σμίλεψε

Ο ήχος όπλου.

 

5

 

Ένα πρόσφυγας

νεκροσέντονο άσπρο

πάνω σε στίχους.

 

**

 

Αγγελική  Γραφάκου

 

Παιδιά πολέμου,

κυνηγάτε τον ήλιο

και πεθαίνετε.

 

Κλαίω τους νεκρούς,

τους σκεπάζω με κρίνα

'Ήρωες είναι.

 

Ω !! στον πόλεμο,

δεν βρήκα ένα πουλί

να τραγουδάει..

.

Στην Ειρήνη

γιορτάζουμε τις ώρες

Άνοιξη πάντα..

 

Στους σκοτωμένους,

ακουμπάει η μνήμη

στα παράσημά τους.

 

 

Ειρήνη ήρθες

πού να θάψω τους νεκρούς;

θολά φεγγάρια.

 

Αυτές τις μέρες,

ακούω τις ιαχές

των προγόνων μου.

Στήνω τ' αυτί μου, σιωπώ

στους ακριβούς νεκρούς μας…

 

 

**

Αλεξία Καλογεροπούλου

το περιστέρι

να έρθει η ειρήνη

θα περιμένει

 

πολέμου φωτιά

μην διώξεις της άνοιξης

την ευμορφία

 

κρίσιμη ώρα

στα παιδικά πρόσωπα

τη χαρά ψάχνω

**

 

Αγγέλα Αναγνωστοπούλου- Καραγκούνη

 



Πολέμου ήχοι.
Ειρήνη λαβωμένη.
Άνθρωποι θρηνούν.
Πνιγηρές οι ανάσες.
Ασάλευτοι οι νεκροί.
        


 

**

 

Χάρης Μελιτάς

 

Επιστράτευση

 

 

Είπαν: Στα όπλα.

Πατήρ πάντων πόλεμος.

Είπα: Ορφανός.

 

 

 

(από τη συλλογή ΠΟΤΑΜΙ  ΚΟΚΚΙΝΟ,

εκδ. Μανδραγόρας 2013, βραβείο Μ.Κ.Ε. Τέχνη)

**

Ανδρούλλα Θεοκλή Νικηφόρου

 

Πόλεμος,

Καπνός, μαύρη ανατριχίλα,

σκοτάδι παντού.

-

Βλέμματα θολά,

βουβά τα διλήμματα,

βαριά βήματα.

-

Αναμένουνε,

την Ειρήνη ποθούνε,

η σκλαβιά βαριά.

 

-

Βωμός θανάτου,

του πολέμου η οργή,

θηλιά της ζωής.

 

-

Ειρήνη πετά,

με φτερούγες στη πλάτη,

λευτεριά ποθεί.

 

**

 

Χρήστος Ντικμπασάνης


Πόλεμος ξανά

Μέσα μου κραυγές ηχούν

μικρών παιδιών

 

*

Σάλπιγγες ηχούν

Όλα είναι έτοιμα

για το τέλος μας

 

*

Πυροβολισμοί

ακούγονται γύρω μου

Νεκρή η ψυχή

 

*

Κοίτα να σωθείς

Κανένας δε γλύτωσε

από το μίσος

 

 *

Μίσος και οργή

πυροδοτούν τη βόμβα

της αισχρότητας

***

 

Δρ. Μιλτιάδης Ντόβας

Ειρήνης κλέος,

η θεία η λύτρωση.

Ευχή ελπίδας.

 



        

 

**

 

Αδελαΐδα Παπαγεωργίου

 

 

Ελευθερία,

γύρω από πολέμους

πλέκεις στεφάνια

 

Το μεγαλείο

των αγώνων ειρήνης

θα τραγουδήσω

 

Αν σε ρωτήσω

πόλεμος ή ειρήνη

τι θα διαλέξεις;

 

Γιατί Ειρήνη

γεμάτη παράπονο

ρίχνεις το βλέμμα;

 

Μην λες ειρήνη

αν δεν φορέσεις ρούχα

για τον πόλεμο…

 

 

Ειρήνη Ημίν,

μας δίδαξε ο Χριστός,

Θεία Εντολή

 


 

**

  

Πάνος Παρασκευάκος

 

Γιατί πόλεμος

Αλήθεια, ποιος δεν ξέρει ?

Εθελοτυφλεί

 

Των Λαών σφαγή

Στη μάχη συμφερόντων

Εστί πόλεμος

 

Ειρήνης ευχή

Ουτοπία θα μείνει

Χωρίς αγώνα

 

Μόνο μια λέξη

Στων πολέμων τη δύνη

Αντισταθείτε

 

Μέσα στο μαύρο

Οι Λαοί να υψώσουν

Λευκή σημαία

**



Ελευθέριος Πλουτάρχου

 

 

Πόνος σπαράζει

στις σκηνές των προσφύγων.

Πόλεμος τέρμα!

 

*

Στα ερείπια

όνειρα κι αυταπάτες.

Πώς ξαναχτίζω;

 

*

Δέρνει η βροχή

μέσα στ’ αναχώματα.

Πόθος ειρήνης.

 

*

Μετράνε πληγές

τα παιδιά του πολέμου

τ’ αδικημένα.

 

*

Μετράνε νεκρούς,

των ερειπίων ψυχές,

βομβαρδισμένες.

 

*

Πέφτουν οβίδες,

τα σχολειά τους γκρεμίζουν

και τις καρδιές τους.

 

*

Ξένα σαλόνια

γεμάτα υποσχέσεις…

Εξαπάτηση.

 

*

Τα μάτια υγρά

κοιτάζουν μ’ απόγνωση…

«Ζητείται ελπίς».

 

 

 

Η παπαρούνα

φυτρώνει στο πεδίο

και στις καρδιές μας.

 

Ξεπετάγεται

εν μέσω καταιγίδας

η ηλιαχτίδα.

 

*

Θα ξεπροβάλουν

μες στα χαρακώματα

οι μαργαρίτες.

 

*

Κατακόκκινα

φυτρώνουν τα λουλούδια

μες στα κανόνια.

 

.

Από την Ποιητκή Συλλογή: Ελ Πλουτάρχου. Άνθρωπος  - Στοχασμοί και Αποχρώσεις – 180 χαϊκού. Εκδ. Αρχύτας – Σύνδεσμος Πολιτισμού Ελλάδας Κύπρου (2021).

 

 

 

**

 

 

Ελένη Σωφρονίου Στρατή

 

 

 

Καπνοί βρυχώνται.

Ένα παιδί στη στάχτη

ψάχνει πατέρα

 

*

Στάζει το αίμα
κι απ’ της γης τα έγκατα
δάκρυ ανθίζει

 

*

Έλα παιδί μου
σώπασαν οι οβίδες
άνοιξ’ τα μάτια

 

*

Βαθιές ρυτίδες
στο γαλάζιο του ουρανού.
Πενθεί η ειρήνη

 

*

Το περιστέρι

με δυο κομμένα φτερά

κραυγές δακρύζει




Ο άνθρωπος, απάνθρωπος ...

 αναρωτιέται ο Δημήτριος Γκόγκας

από ιστοσελίδα:: https://www.kathimerini.gr/culture/arts/783380/poso-apanthropos-mporei-na-ginei-o-anthropos/



Καθίστε μια μέρα μακριά από όλα εκείνα που μαρτυρούν την τραγικότητα και την ματαιότητα της ευτυχίας. Αφαιρέστε από την εικόνα που έχετε για τον κόσμο, τον φυσικό θάνατο, αφού κανείς δεν μπορεί να τον αποφύγει και αναρωτηθείτε

 

ü  για τα εκατομμύρια των ανθρώπων που πεθαίνουν από φτώχεια, ασιτία, έλλειψη νερού

ü  για τα εκατομμύρια των ανθρώπων που μεταναστεύουν για να αποφύγουν τα δεινά των πολέμων

ü  για τα εκατομμύρια των ανθρώπων που καταδυναστεύονται από ομάδες υπανθρώπων

ü  για τις δεκάδες χιλιάδες γυναίκες που αναγκάζονται να ακολουθήσουν βιαίως το επάγγελμα της πόρνης

ü  για τις δεκάδες, χιλιάδες κακοποιημένες γυναίκες

ü  για τα δεκάδες, χιλιάδες παιδιά που κακοποιούνται ηθικά και σωματικά από τους γονείς τους

ü  για τα μυριάδες παιδιά  που πριν φτάσουν στην εφηβεία, εργάζονται ως δούλοι

ü  για τα χιλιάδες παιδιά και ενήλικες που σφαγιάζονται από τους εμπόρους ανθρωπίνων οργάνων

ü  για τους χιλιάδες στρατιώτες που σκοτώνουν άλλες χιλιάδες συνομήλικους τους

ü  για τις δεκάδες σύγχρονες δημοκρατίες που οργανώνουν πολέμους για να έχουν αγορές όπλων και πολεμοφοδίων

ü  για τις δεκάδες δημοκρατίες που κρύβουν μέσα τους δικτατορίες

ü  για τα δεκάδες, χιλιάδες, εκατοντάδες κάθε κατηγορίας ζώων που κακοποιούνται και σφαγιάζονται από τους ανθρώπους χωρίς να υπάρχει λόγος

ü  για…

δεν μας χαρακτηρίζει ως απάνθρωπους αυτή η εικόνα;

Ερευνάτε τας γραφάς; (ΛΟΑΤΚΙ*)

 γράφει ο Δημήτριος Γκόγκας


 
   

Καθώς λοιπόν περιδιάβαινα στους στενωπούς των
cosial media  να σου μπροστά μου μια έρευνα. «Μπορείτε να συμμετάσχετε, δεν θα σας πάρει πάνω από 7 λεπτά!» Μια λοιπόν που έχω χάσει,  λεπτά και λεπτά από τη ζωή μου από εδώ και από κει, είπα: ας πάει και το παλιάμπελο.
 
    


Έτσι πάτησα «συνέχεια» και μου βγήκε η πρώτη  ερώτηση:
 
Α. Είστε άνδρας;
Β. Είστε γυναίκα;
Γ. Είστε κάτι άλλο;
Δ. Δεν γνωρίζω ή δεν απαντώ.
 
Προβληματίστηκα είναι αλήθεια. Γιατί να υπάρχει η [δ] εκδοχή; Τι θα πει δεν γνωρίζω, ή δεν απαντώ. Φυσικά και θα απαντήσω. Χρόνια τώρα έχω κατασταλάξει τι είμαι. Προφανώς και δεν ανήκω στο [γ]. Δηλαδή πως ένας άνθρωπος θα ανήκει στο [γ]. Τι να απαντήσεις στην ερώτηση «Είστε κάτι άλλο;» «Είστε γυναίκα;» Ιησούς Χριστός. Μια λοιπόν και προβληματίστηκα εντόνως, επανέλεγξα τον εαυτό μου πάτησα το [α]. Ναι είμαι το [α]!

*
 
Στη δεύτερη ερώτηση, άσπρισαν τα μαλλιά μου και εάν δεν απατώμαι πήραν εκείνο το χρώμα του μπαμπακιού που το έχουν ποδοπατήσει πρόβατα!
 
Πόσα φύλλα πιστεύεται ότι υπάρχουν;
 
Α. Δύο
Β. Τρία
Γ. Περισσότερα
Δ. Δεν γνωρίζω ή δεν απαντώ
 
 Από μικρός ήξερα ότι τρία φύλλα, έχει το τριφύλλι του Παναθηναϊκού, πιο πολλά ο Πλάτανος, το Κυπαρίσσι, η Κληματαριά κ.ο.κ, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση να ισχυριστώ ότι δεν γνωρίζω ή ότι δεν θα απαντήσω. Θα αποτελούσε προσβολή μέγιστη προς τον δημιουργό της έρευνας. Άρχισε όμως να με απασχολεί η [α] περίπτωση. Δεν μπορούσα να βρω ποιο δέντρο είχε δύο φύλλα. Φυσιολογικά το δένδρο της ζωής. Δηλαδή φύλλο πρώτο ο άνδρας, φύλλο δεύτερο η γυναίκα ή βάλτε πρώτα τη γυναίκα και μετά τον άνδρα δεν έχει σημασία. Άρα λοιπόν συμπερασματικά η σωστή απάντηση ήταν το [α]! (έλα ρε!)

*
 
Στη Τρίτη ερώτηση έσκισα το πτυχίο της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών , το πτυχίο της Σχολής Αξιωματικών Τεθωρακισμένων, και πέταξα από το παράθυρο την τιμητική πλακέτα συμμετοχής σε ειρηνευτική αποστολή.
 
«Αν πιστεύετε ότι υπάρχουν δύο φύλλα, που θα κατατάσσατε αυτούς που ανήκουν στους ΛΟΑΤΚΙ;»
 
Να τα μας. Φιρί – φιρί το πήγαινε, όποιος το πήγαινε, να τα ακούσει. Γιατί θα έπρεπε οι ανήκοντες στους ΛΟΑΤΚΙ, δηλαδή σε μια κατηγορία σεξουαλικής ιδιαιτερότητας, κατεύθυνσης, επιλογής κτλ (βάλτε όποια λέξη θέλετε) να ανήκει σε φύλλο πέραν των δύο; Δηλαδή πέρα από τον άνδρα και τη γυναίκα; Έκλεισα γρήγορα – γρήγορα τη σελίδα της έρευνας, δεν με ενδιέφερε καν, δεν μου προκαλούσε το ενδιαφέρον να διαβάσω τις υπόλοιπες ερωτήσεις καθώς προαισθανόμουν ότι αποσκοπούσε να αποσπάσει απαντήσεις τέτοιες ώστε να στοιχειοθετήσει στατιστικά την άποψη, πέρα από την αποδοχή της σεξουαλικής διαφορετικότητας, ότι οι ανήκοντες στην κοινότητα των ΛΟΑΤΚΙ μπορεί να είναι τρίτο, τέταρτο, πέμπτο και γω δεν ξέρω ποιος αριθμός φύλλου του ανθρώπινου γένους.
*
Έχουμε μπερδέψει ή πάνε να μας μπερδέψουν και δεν μπορώ να κατανοήσω το γιατί; Αποδέχομαι ήδη την ύπαρξη όλων των σεξουαλικών προσανατολισμών. Αποδέχομαι το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού. Ο καθένας μπορεί να ισχυρίζεται ότι είναι α, β, γ, δ κτλ. Αποδέχομαι την προσπάθεια κάποιων να γίνουν από άνδρες γυναίκες και το αντίθετο, αποδέχομαι ότι υπάρχουν trans, pansexual, κτλ, αποδέχομαι το κοινόβιο, αποδέχομαι την ύπαρξη συμφώνου συμβίωσης και τα συναφή, αλλά πέραν του γεγονότος ότι η οικογένεια αποτελείται από τον άνδρα (αρσενικό στοιχείο) τη γυναίκα (θηλυκό στοιχείο) και τα «παράγωγα» της ένωσης τα παιδιά, δεν μπορεί κάποια άλλη «σύνθεση» να αποκαταστήσει αυτή τη αιώνια «θεών και ανθρώπων» σταθερά. 
Ας σοβαρευτούμε. Ας αντιμετωπίσουμε με σεβασμό όλους τους ανθρώπους που ανήκουν είτε στην κοινότητα αυτή (ΛΟΑΚΤΙ) είτε σε κάποια άλλη ιδιαίτερη ομάδα με βάση πχ την διατροφή (vegan κτλ) κοκ, όμως μην προσπαθούμε να επιβάλλουμε το αδύνατο στο δυνατό. Το αφύσικο, στο φυσικό. Το λάθος, στο σωστό. Και ο σεβασμός μπορεί να επιτευχθεί με την απαραίτητη παιδεία, με ενημερώσεις, με συζητήσεις και όχι με τις τραγελαφικές παρελάσεις υπερηφάνειας που προκαλούν σε πολλές περιπτώσεις το δημόσιο αίσθημα και την κοινή λογική.
 
Επισημάνσεις:(από την Βικιπαίδεια) 
 
ΛΟΑΤ+ (αγγλικά: LGBT+) είναι ένα αρκτικόλεξο που προέρχεται από τις λέξεις Λεσβία, Ομοφυλόφιλος, Αμφιφυλόφιλος και Τρανς, το οποίο μερικές φορές συναντάται και ως ΛΟΑΔ+, ερμηνεύοντας τα τρανς άτομα ως Διεμφυλικά. Το διεθνές αρκτικόλεξο είναι LGBTQ+(Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender και Queer) ή GLBT+ (Gay, Lesbian, Bisexual και Transgender).
Τα τρία πρώτα γράμματα ΛΟΑ αφορούν ομάδες που αντιμετωπίζουν διάκριση σχετικά με τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους.
·         Λεσβίες: γυναίκες που έλκονται αποκλειστικά από γυναίκες.
·         Γκέι: άνδρες που έλκονται αποκλειστικά από άντρες.
·         Αμφιφυλόφιλοι: άτομα που έλκονται και από τα δύο φύλα.
Το Τ αφορά άτομα που αντιμετωπίζουν διάκριση σχετικά με την ταυτότητα του φύλου τους.
·         Τρανς: άτομα που αυτοπροσδιορίζονται με διαφορετική ταυτότητα φύλου από το φύλο που τους αποδόθηκε κατά τη γέννηση.
Το Κ αφορά άτομα που αντιμετωπίζουν διάκριση σχετικά με τη μη ετεροκανονική έκφραση ή ταυτότητα του φύλου τους.
·         Κουίρ, Queer: άτομα που αυτοπροσδιορίζονται ως queer ή questioning.
Το Ι αφορά άτομα που αντιμετωπίζουν διάκριση λόγω της φυσικής ποικιλομορφίας των (σωματικών) χαρακτηριστικών του φύλου τους.
·         Ίντερσεξ: άτομα που γεννιούνται με χαρακτηριστικά φύλου (όπως χρωμοσώματα, γεννητικά όργανα ή και ορμονική δομή) που δεν εμπίπτουν στις κανονιστικές νόρμες των «αρσενικών» και «θηλυκών» σωμάτων.

Τετάρτη 5 Ιουλίου 2023

Αλλαγή σκέψης, αλλαγή νοοτροπίας...

 από τον Δημήτριο Γκόγκα

       

     Πριν από λίγες ημέρες είχα πει ότι: "...η Κύπρος πληρώνει τον χρόνο διάφορα πρόστιμα γιατί δεν ακολουθεί τις εντολές της Ευρώπης που αφορούν πχ στην ενέργεια κτλ. Και αναρωτιέμαι γιατί ο λαός το δέχεται και γιατί αυτοί που πρέπει να λογοδοτούν είναι ακόμα στις θέσεις τους; " Κάποιοι συμφώνησαν και κάποιοι διαφώνησαν. Η θέση όμως που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι κάποιος αναγνώστης αναρωτήθηκε γιατί να θεωρούμε την Ευρωπαική στάση και σωστή. Ως άποψη γενική και αόριστη στέκει πάνω στο τραπέζι του διαλόγου. Ως όμως απάντηση στην εν λόγω ανάρτηση μάλλον είναι παράκαιρη. Και γιατί....

Η ΕΕ ευτυχώς ή δυστυχώς θέτει σε όλους τους τομείς κανόνες. Κανόνες που καθορίζονται από διάφορες επιτροπές και οριστικοποιούνται δια ψήφου από το Ευρωπαικό Κοινοβούμιο. Στις επιτροπές αυτές συμμετέχουν και Κύπριοι Ευρωβουλευτές. Και αν δεν συμμετέχουν έχουν την ευκαιρία και δυνατότητα να αντικρούσουν με επιχειρήματα τις θέσεις των επιτροπών στο Ευρωπ. Κοινοβούλιο. Αν όμως ψηφιστούν και οι εντολές γίνονται νόμοι της ΕΕ τότε είμαστε υποχρεωμένοι να τους αποδεχτούμε και να τους τηρήσουμε. Και ο λόγος είναι απλός. Ανήκουμε στην ομάδα των κρατών της ΕΕ.

Το γεγονός ότι δεν έχουμε την αναμενόμενη στήριξη στο εθνικό μας θέμα, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να είμαστε αρνητικοί σε άλλους τομείς και σε άλλα θέματα.

Διαβάζουμε:

α. Η Κυπριακή Δημοκρατία κινδυνεύει με βαρύ πρόστιμο δεκάδων χιλιάδων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή λόγω της μη συμμόρφωσης της στη διαχείριση των αστικών λυμάτων... Η Κύπρος ελέγχεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για 31 οικισμούς. Ειδικότερα, 31 από τους 57 οικισμούς, δηλαδή δήμοι ή ομάδες χωριών, δεν έχουν συστήματα συλλογής λυμάτων και η υποχρέωση βρίσκεται στο ευρωπαϊκό δικαστήριο.
β.  ...κάθε χρόνο πληρώνουμε πρόστιμα για τους ρύπους τους οποίους εκπέμπουν οι ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες της Αρχής Ηλεκτρισμού, φέτος ήταν στα €220 εκατ. , πέρσι €180 εκατ.
κ.ο.κ

    Όλα λοιπόν αυτά τα πρόστιμα, οι παραπομπές στα Ευρωπαικά δικαστήρια και ο καταδίκες, στοιχίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στους Κύπριους Πολίτες. Αν έχουμε ενστάσεις αυτές τηρώντας τους τύπους μπορούν να εξεταστούν δια της δικαστικής οδού. Όμως δεν μπορεί ο Κύπριος Πολίτης να δικαιολογεί τη στάση  Δημόσιων Λειτουργών σε οποιαδηποτε διοικητική βαθμίδα  όταν αυτοί οφείλουν να παίρνουν σύννομες αποφάσεις για την τήρηση των Ευρωπαικών Εντολών και ακολουθούν διαφορετικές διαδρομές. Ο Κύπριος Πολίτης θα πρέπει να είναι πιο διεκδικητικός να απαιτεί τον ουσιαστικό έλεγχο, αξιολόγηση και σε αρνητικό πρόσιμο την απομάκρυνση αυτών που δεν πράττουν τα οφειλόμενα. Ο κάθε Δημόσιος Λειτουργός είναι υπόλογος για λάθη και παραλείψεις στον πολίτη και ο πολίτης όποια και αν είναι η προσωπική του σχέση οφείλει να είναι αξιοκρατικός και αντικειμενικός στην κρίση του. 

      Δεν μπορεί να λέμε και να υποστηρίζουμε πως "...το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκκαλο ..." και μόλις τελικά φτάνει και τρέχει λίγο αίμα λέμε " Ωχ βρε αδελφέ, μπόρα ήταν και πέρασε" και σηκώνουμε τα κόκκινα χαλιά να κρύψουμε τα προβλήματα... Απαιτείται αλλαγή σκέψης και αλλαγή νοοτροπίας....έστω και αργά. 

Τρίτη 4 Ιουλίου 2023

Η σωστή πλευρά της Ιστορίας / Δημήτριος Γκόγκας

 Η σωστή πλευρά της Ιστορίας

Είναι αυτή που κοιμάμαι; ή αυτή που
με αναγκάζουν και κοιμάμαι; Όπως και να 'χει κοιμάμαι!