Μετά την σύλληψη του Ιησού Χριστού, είναι γνωστό ότι το σύνολο των μαθητών και των υπολοίπων που ήταν κοντά του διασκορπίστηκαν, καθώς φοβήθηκαν τις συνέπειες. Οι Αρχιερείς και οι Φαρισαίοι κατόρθωσαν να κερδίσουν, αφού έπεισαν τον Ιούδα να τους τον παραδώσει και στη συνέχεια τον Πόντιο Πιλάτο να αποφασίσει τη θανάτωση του δια σταυρώσεως.
Ο Ιούδας μετά την παράδοση του Ιησού Χριστού στο Ιερατείο έβαλε τέλος στη ζωή του, ο Πέτρος ακολούθησε την πομπή και παρακολουθούσε ως ένα σημείο τις εξελίξεις από μακριά, οι υπόλοιποι άγνωστο που μετέβησαν για να κρυφτούν. Μονάχα ο Ιωάννης, αγαπημένος μαθητής του Κυρίου, στάθηκε δίπλα στο πλευρό της μητέρας του Ιησού και τη συνόδευσε μέχρι τον Γολγοθά, στη σκηνή του μαρτυρίου. Στην ταφή συναντάμε τη μορφή του Ιωσήφ από την Αριμαθαία για πρώτη φορά, ενώ η παρουσία του Νικόδημου, μέλος του Ιερατείου αποδεικνύει ότι και φίλος της οικογενείας υπήρξε, αλλά και ότι ο Ιησούς είχε κερδίσει την εύνοια και την συμπάθεια μελών του Ιουδαϊκού Ιερατείου.
Κατά Ιωάννην: 19,25: Κοντά στο σταυρό του Ιησού στέκονταν :
Η αποκαθήλωση και η ταφή του Ιησού έλαβε χώρα σε τάφο σκαλιστό σε βράχο, κοντά σε κήπο που υπήρχε δίπλα από το λόφο Γολγοθά και ανήκε στον Ιωσήφ από την Αριμαθαία. Στον ενταφιασμό παρατηρούμε την απουσία της μητέρας του Ιησού και αγαπημένων του (σσ: όπως ο μαθητής Ιωάννης) αλλά και των υπολοίπων μαθητών που προφανώς από τον φόβο των Ιουδαίων κρύβονται. Αντιθέτως παρούσες είναι και πάλι: Η Μαρία η Μαγδαληνή, η θεία του Μαρία η γυναίκα του Κλωπά και πιθανώς και κάποιες άλλες γυναίκες από την ομάδα που τον περιποιούνταν (όπως αναφέρει ο ευαγγελιστής Λουκάς)
27,57: …Ήρθε ένας πλούσιος από την Αριμαθαία, ονομαζόμενος Ιωσήφ…ζήτησε το σώμα του Ιησού… και το έβαλε σε δικό του καινούργιο μνήμα.
27,61: Ήσαν δε εκεί:
Ø Η Μαρία η Μαγδαληνή και
15,43: …ήρθε ο Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας…τόλμησε και ζήτησε το σώμα του Ιησού…και το έθεσε σε μνήμα…
15,47:
Ø Η δε Μαρία η Μαγδαληνή και
Κατά Λουκάν:
23,50: Υπήρχε κάποιος ονομαζόμενος Ιωσήφ…από την Αριμαθαία…ζήτησε το σώμα του Ιησού….και το έβαλε σε λαξευμένο τάφο…
23,55: Οι γυναίκες που είχαν έλθει μαζί του από τη Γαλιλαία, παρακολούθησαν και είδαν το μνήμα και πως ενταφιάστηκε το σώμα του. Ύστερα επέστρεψαν σπίτι τους και ετοίμασαν αρώματα και μύρα. Και το μεν Σάββατο ησύχασαν σύμφωνα με την εντολή.
Κατά Ιωάννην:
19,38:…Έπειτα από αυτά, ο Ιωσήφ…από την Αριμαθαία…πήρε το σώμα του Ιησού…ήλθε επίσης και ο Νικόδημος…πήραν το σώμα του Ιησού να το ενταφιάσουν.
Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης δεν αναφέρεται σε γυναίκες που παρακολουθούσαν την ταφή, η οποία πραγματοποιήθηκε όπως αναφέρεται σε όλα τα Ευαγγέλια με μέριμνα του Ιωσήφ από την Αριμαθαία και την σύμπραξη του πρεσβύτερου Νικόδημου.
Ø Η Μαρία η Μαγδαληνή
Κατά Μάρκον: 16,1: Όταν πέρασε το Σάββατο,
Κατά Ιωάννην: 20,1: Νωρίς την πρώτη μέρα της εβδομάδας, ενώ ήταν ακόμα σκοτάδι, η Μαρία η Μαγδαληνή ήρθε στο μνημείο και είδε ότι ο λίθος είχε αφαιρεθεί από το μνήμα. Τρέχει τότε και έρχεται στον Σίμωνα Πέτρο και στον άλλο μαθητή, τον οποίο αγαπούσε ο Ιησούς και τους λέγει: Πήραν τον Κύριο από το μνήμα και δεν ξέρουμε που τον έβαλαν. Τότε ο Πέτρος και ο άλλος μαθητής έφυγαν και πήγαν στο μνήμα. … και είδε και πίστεψε. … Αλλά η Μαρία (σημ: η Μαγδαληνή) στεκότανε κοντά στο μνήμα και έκλαιγε. …βλέπει δυο αγγέλους με λευκά ενδύματα να κάθονται μέσα… έστρεψε προς τα πίσω και είδε να στέκεται εκεί ο Ιησούς… και της λέγει: Μαρία και εκείνη έστρεψε και του λέγει: Ραββουνι το οποίο σημαίνει: διδάσκαλε. Η Μαρία η Μαγδαληνή πήγε και ανήγγειλε στους μαθητές ότι είδε τον Κύριο και τι της είπε.
·
Επισήμανση:
Θα παρακαλούσα, καθώς η εργασία είναι πιστοποιημένη, στη περίπτωση
αναδημοσίευσης ή αναπαραγωγής, να αναφέρεται ο συντάκτης και το διαδικτυακό
σημείο ανάρτησης.