Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024

Α. Γκόγκας Μία από τις δικές μου ιστορικές έρευνες!



Μετά από ατελείωτο ψάξιμο κατάφερα να έρθω σε επαφή με τον γιο του Καπετάνιου που αποβίβασε το 28 τάγμα πεζικού των Τούρκων με το πλοίο C317 που έκανε απόβαση στην Κερύνεια το 1974. Το όνομα του καπετάνιου του Τουρκικού πολεμικού ναυτικού είναι Mustafa Octay Erkan . Ο γιος του Bora μου έδωσε αρκετές πληροφορίες που μετά από συζήτηση άνω των 3 ωρών θα σας μεταφέρω. Αρχικά να σας πω οτι οι φωτογραφίες θέλω να παραμείνουν εδώ και οποιαδήποτε χρήση τους χωρίς την άδεια μου θα αποτελεί ποινικό αδικημα. Είναι η πρώτη φορά που λεω κάτι τετοιο και θα σας παρακαλούσα να σεβαστείτε την έρευνα μου. Ήρθα σε επαφή μαζί τους και έψαχνα τόσο καιρό γιατι οι καπετάνιοι από αυτές τις βάρκες και πλοιάρια ήταν υπεύθυνοι γιατη μεταφορά αιχμαλώτων και ίσως πέρναμε πληροφορίες. Ο πλοίαρχος λοιπόν κατά τη πρώτη εισβολή μετέφερε στρατιώτες του 28 με διοικητή τον Fazil Polat ενώ μετέφερε ακόμα αρκετές φορές τρόφιμα και πολεμοφόδια κάνοντας τη διαδρομή Μερσίνα κερύνεια περίπου 10 φορές. Κατά τη διάρκεια αυτή μετέφερε πισω στη Τουρκία αρκετούς τραυματίες και νεκρούς. Κατά τη δεύτερη εισβολή ο ίδιος μαζί με αρκτούς ακόμα του πολεμικού ναυτικού πολέμησαν ή τέλος πάντων αποβιβάστηκαν γιατι τους χρειάστηκαν μέχρι και αυτούς. Κατά τη δεύτερη εισβολή ο Erkan πιάστηκε αιχμαλωτος και στάλθηκε το Σεπτεμβριο-Οκτωμβριο (δυστυχώς δε θυμάτα ακριβως) πίσω στην Τουρκία. Από τις ερωτησεις μου προεκυψε ότι αρκετοί πλοίαρχοι των αποβατικων πλοιων δεν γνωριζαν για την αποβαση και ενημερωθηκαν 2 μερες πριν την εισβολη. Άλλοι ομως συναδελφοι τους έκαναν ασκησεις 1 μηνα πριν βαζωντας και βγάζωντας το προσωπικό μεσα στα πλοια. Ο Bora μου ειπε οτι θυμαται τη μανα του να ειναι πολυ νευριασμενη γιατι εμαθε οτι ο αντρας της παει πολεμο απο τις ειδησεις και επειδη δεν της εδιναν τον αντρα της στο τηλεφωνο κατα τη πρωτη παντα εισβολη. Ο γιος επισης μου ειπε οτι αρκετοι απο τους στρατιωτες που πηγαν στη πρωτη γραμμη δεν ηταν Τουρκοι οπως και οτι υπηρχαν στοιχεια μεσα ''αντιφρονουντων'' του Τουρκικου στρατου. Μου ανεφερε επισης ότι ο πατερας του ο οποιος πεθανε το 2012 απο καρκινο ηταν εναντια στην εισβολη (σας παρακαλαω κρατηθειτε καθως απλα μεταφερω τι μου ειπε) και οτι αρκετοι ακομα αξιωματικοί δεν ηθελαν να ερθουν εδω. Μου ανεφερε οτι μετα το πολεμο ο πατερας του εφυγε απο το στρατο και συνεχισε τη ζωη του με αλλο επαγγελμα ενω ο καρκινος του ηρθε γιατί έπινε συνεχώς.Δε ξερω αν ολα αυτα είναι αληθεια η ψεματα όμως απλά εγώ σας μεταφέρων τι είπαμε. Τα πλοιάρια αυτά μου ειπε ότι ακόμα είναι στη Μερσίνα και θα προσπαθήσει να μου δωσει φωτογραφίες. Δυστυχως ο πατερας του απεφευγε να του μιλησει εκτενεστερα και ενω ρωτησα ποτε δεν ακουσε κατι για μεταφορα αιχμαλωτων. Ίσως οι τυψεις ή δε ξερω γω να τον εκαναν να αποφυγει τετοιες συζητησεις.Αυτο που του είπε είναι ότι ως αιχμαλωτος ειχε αριστες συνθηκες κρατησης στην ΕΚ πλευρα κατι που ο πατερας του παντα το ελεγε. Θα ξαναγινει κουβεντα και ισως αν θελει καποιος απο εσας να μεταφερω ερωτησεις σας προς αυτον να μου πειτε. Αυτα! Σκοπος της ερευνας ήταν η αγνοουμενοι και οι αιχμαλωτοι παρολα αυτα ισως στο μελλον μαθω κατι. Ευχαριστω πολυ !
ΓΚΟΓΚΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου