Τετάρτη 23 Μαρτίου 2022

ΑΔΟΥΛΩΤΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ* του Δημητρίου Γκόγκα

 * έπαινος στον 8ο Λογοτεχνικό διαγωνισμό/2018 του ΕΠΟΚ 



Ελλάδα:

Κύπρος θαλασσοφίλητη μες στης καρδιάς τη στράτα.

 Άκου τι έχω να σου πω, δυο λόγια δυο μαντάτα.

 

Κύπρος:

Τι έχεις τάχα να μου πεις, να μου καταλογίσεις;

Έχω περάσει δύσκολα, εσύ να ευτυχίσεις.

 

Ελλάδα:

Κύπρος μου τα τραγούδια σου,  ακόμα στάζουν αίμα.

Όλο τον κόσμο γύρισα, μα τόπο σαν εσένα,

δεν είδα άλλον πουθενά. Είσαι μες στη ψυχή μου.

Ορίζεις την ανάσα μου και όλη την ζωή μου!

 

Κύπρος:

Τι έχεις Μάνα όμορφη  και πολυαγαπημένη;

Κρύψου μέσα στους πόνους μου, στα στήθη διχασμένοι.

 

Ελλάδα:

Χίλιοι εχθροί περάσανε, πάνω απ΄ το κορμί σου.

Αφήσανε το στίγμα τους και τώρα μοναχή σου,

γυρεύεις τα αδέλφια μου που κείτονται θαμμένα.

Τα όνειρα στα σύννεφα, ισχνά σκελετωμένα.

Μην τα κοιτάς τα όνειρα, εφιάλτες γίναν τώρα.

Ξεπλένονται τα Σάββατα, με του Ιουλίου τη μπόρα!

 

Κύπρος:

Όπου κι αν βγω, όπου σταθώ, όπου κι αν ξαποστάσω,

δεν βρίσκω δρόμο να διαβώ, ποτάμι να περάσω.

 

Ελλάδα:

 

Πάντα υπάρχει μια κραυγή που μου μηνά σταμάτα!

Δεν είν ο κόσμος αρκετός για τη δική σου στράτα.

 

Κύπρος:

Πικρά ετούτα που λογάς, ψίθυροι στο αέρα.

Μου αρπάξανε κάποιες ψυχές κι απλώσανε φοβέρα.

Αυτές θα γίνουν δρόμοι μου, θα γίνουν μονοπάτια

και όπως μιλούσε ο ποιητής θα βρω τα σκαλοπάτια,

για να ανέβω πιο ψηλά, να ζήσω στους αιώνες.

Μέσα στα όμορφα βουνά, κλαδί σε ελαιώνες!

 

Ελλάδα:

Σε χαιρετώ  Αφροδίτη μου, σ΄ αφήνω με υγεία.

Σ΄ αυτό τον τόπο ολημερίς γράφεται ιστορία.

Και κάποια δάκρυα που κυλούν και γίνονται βροχούλα

αδούλωτες βαφτίζουνε, ζωές μες σε βαρκούλα,

που ταξιδεύει σαν εσέ, στης θάλασσας τη ρότα.

Θέλω να βρεις τη δόξα σου, να γίνεις όπως πρώτα.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου